مجلس و دولت به تامین معیشت مردم توجه کنند

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه امروز وضعیت معیشتی جامعه به گونه ای شده است که بسیاری از مردم توان تامین مایحتاج خود را ندارند، گفت: مجلس و دولت به تامین معیشت مردم توجه کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به آیاتی از قرآن، اظهار کرد: تقوا در کنار راستگویی مهم است و مسئولی که دروغ می‌گوید با مردم نیست.

وی با بیان اینکه خدا عادل است و هرچه آفریده بر مبنای عدل است، افزود: نظم در کرات مطابق قانون خداوند است و دانشمندان می‌گویند علت این نظم به دلیل عدل در دنیاست؛ در بدن انسان نیز هرچیزی سر جای خود قرار گرفته‌ است، اگر کودکی ناقص بود در خلقت نقص نیست، پدر و مادر مقصر بوده‌اند.

میردامادی ادامه داد: خدایی که جهان را با عدل آفریده از کسانی که عدل را زیر پا می‌گذارند و آلوده به گناه و خلاف و تعدی‌اند و مدعی برقراری عدل هم می‌شوند، نمی‌گذرد.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه علت فقر، بیکاری و تبعیض را نبود تعادل بین ثروت و فقر و همچنین ثروت‌های بی‌حساب و کتاب عده‌ای دانست و اظهار کرد: جوانی که تصمیم می‌گیرد ازدواج کند پول خرید حلقه طلا را ندارد؛ مسئولان اگر مشکل را حل نمی‌کنند یا خود نیز آلوده‌اند و یا نمی‌توانند تعادل ایجاد کنند.

وی اظهار کرد: برخی می‌گویند چرا صدای مراجع بلند نمی‌شود؟ مگر صدای مراجع به کجا می‌رسد؟ بسیاری از مراجع درباره مشکلات مالی مردم بیانیه داده‌اند ولی گوش شنوایی نیست.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه با بیان اینکه هنوز عده‌ای بر مذاکره با آمریکا و اروپا اصرار می‌کنند، گفت: دستور قرآن این است که با کسانی که مقابل شما هستند بجنگید و کاری کنید که از شما بترسند، خداوند با متقین است و نگران نباشید چرا که دشمن قوی نیست آن هم در دنیایی که با ویروس کرونا به زانو درآمده است.

میردامادی ادامه داد: برخی سیاستمداران می‌گفتند داشتن موشک چه فایده‌ای دارد ولی اگر این توان دفاعی در کشور وجود نداشت آیا اجازه می‌دادند لحظه‌ای آرامش داشته باشیم؟ امروز نفتکش‌های ما به واسطه اقتدار دفاعی کشور از کنار آمریکایی‌ها عبور می‌کنند و آنها جرأت کوچک‌ترین تعرضی را ندارند.

امام جمعه موقت اصفهان همچنین به سالروز شهادت حضرت جوادالائمه (ع) اشاره کرد و افزود: ایشان در میان ائمه آیتی بزرگ از جانب خدا است که در سن ۷ سالگی به امامت می‌رسند.

میردامادی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم، اظهار کرد: این مجلس، مجلس امید است زیرا مردم در شرایط سخت اقتصادی و حتی با تبلیغات مأیوس کننده داخلی و خارجی پای صندوق‌های رأی آمدند.

وی اضافه کرد: این مجلس از قوی‌ترین و انقلابی‌ترین نیروهای جوان و تحصیل‌کرده و کاربلد و مدیرانی انقلابی، تشکیل شده است.

میردامادی با بیان اینکه امروز وضعیت معیشتی جامعه به گونه‌ای شده است که بسیاری از مردم توان تأمین مایحتاج خود را ندارند، افزود: مجلس و دولت باید بیشتر به برخی الویت ها از جمله معیشت مردم توجه کنند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: هردولتی باید تا پایان کار بایستد مانند مهندسی که بخشی از کار را انجام می‌دهد و بقیه کار را دست بعدی می‌دهد، مشکلات را برطرف می‌کند و خدمتی را انجام می‌دهد، دولت نیز چنین باید باشد.

کد خبر 434121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.