ارز سمعک و تست قند خون نیمایی نشده است

سازمان غذا و دارو اعلام کرد: ارز دستگاه های سمعک، تست قند خون، نوار آن و استپلر نیمایی نشده است و همچنان ارز واردات این دستگاهها با نرخ رسمی تامین می شود.

به گزارش ایمنا به نقل از سازمان غذا و دارو، کمیته تخصیص ارز اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه ای، خبر تغییر نوع ارز دستگاه سمعک، دستگاه تست قند خون و نوار مربوطه و دستگاه استپلر (منگنه جراحی) از نرخ رسمی به نیمایی را تکذیب کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به برخی شایعات در فضای مجازی و رسانه‌ها در خصوص تغییر نوع ارز دستگاه سمعک، دستگاه تست قند خون و نوار مربوطه آن و دستگاه استپلر از نرخ رسمی به نیمایی، به اطلاع می‌رساند، مانند گذشته ارز نرخ رسمی به واردات این اقلام تعلق می‌گیرد و نوع ارز آنها تغییری نکرده است. بنابراین عدم رعایت قیمت‌های اعلامی برای اقلام شده مندرج در پورتا لimed.ir توسط برخی از فروشندگان به منزله گرانفروشی و تخلف محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد.

سازمان غذا و دارو تاکید کرد: قیمت مورد تایید این اقلام در پورتال اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو به آدرس www.imed.ir در قسمت «استعلام فهرست قیمت کالاهای مصرفی مورد تایید اداره کل تجهیزات پزشکی جهت اطلاع رسانی عموم مردم» منتشر شده و در دسترس است.

این اطلاعیه افزود: همه تأمین‌کنندگان مکلف به رعایت قیمت‌های مصوب و توزیع این محصولات در شبکه توزیع مجاز طبق ضوابط و مقررات هستند و می بایست مطابق بخشنامه های ابلاغی قبلی، نسبت به درج سوابق توزیع در «سامانه کالاهای مشمول ارز رسمی» اقدام کنند.

کد خبر 434118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.