کسبه از وضعیت فعلی سوءاستفاده نکنند

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار گفت: مردم تا جایی که امکان دارد به بازار مراجعه نکنند، مگر برای رفع نیازی ضروری؛ چرا که جدای از مشکلات سلامت، خرید بی‌وقفه برخی می‌تواند منجر به بالا رفتن تورم و کمبود کالا شود.

به گزارش ایمنا، احمد کریمی اصفهانی با اشاره به آغاز موج دوم شیوع کرونا در کشور و وضعیت امروز بازار در این شرایط، اظهار کرد: موضوع شیوع کرونا موردی است که از ید انسان‌ها خارج است و تمام جامعه را در سطح کشوری و جهانی مشغول به خود کرده است و هرکسی را تهدید می‌کند که در این شرایط طبیعی است بی احتیاطی یک نفر تجاوز به حقوق دیگران است.

وی افزود: پس اگر می‌گوییم منافع فرد، منافع جامعه را هم در خود دارد و تامین منافع جامعه به نفع افراد است، باید برای احترام به این اعتقاد، هر آنچه که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌کند را رعایت کنیم.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار با اشاره به وضعیت امروز بازار تهران تاکید کرد: مسئله شیوع کرونا مشکلات اقتصادی زیادی را ایجاد کرده است و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم، اما در عین حال باید بدانیم که پیش از اینکه صرفاً به مسائل اقتصادی بیندیشیم و آن را ببینیم، حواسمان جمع مسائل مربوط به سلامت باشد که مهمتر است و البته آنجا که پیشبرد امور اقتصادی می‌تواند با رعایت پروتکل‌ها انجام شود، این موضوع نیز مورد توجه قرار گیرد.

کریمی‌اصفهانی با بیان اینکه مردمی که برای خرید به بازار می‌آیند باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، تصریح کرد: از مردم درخواست می‌کنیم تا جایی که امکان دارد به بازار مراجعه نکنند. مگر مواردی که برای رفع نیازی ضروری صورت می‌گیرد؛ چرا اگر جز این باشد، جدای از مشکلات سلامت، موضوع کمبود کالاها نیز پیش می‌آید و خرید بی‌وقفه و بی‌دلیل برخی می‌تواند منجر به بالا رفتن تورم و کمبود کالا شود.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار در پایان با اشاره به تمهیدات این تشکل برای بهبود وضعیت بازار، تأکید کرد: الان در وضعیتی هستیم که نمی‌توان آن را طبیعی دانست. ویروس کرونا به ما چیزهایی را تحمیل کرده است که باید برای مقابله با آن، هوای هم را داشته باشیم. پس اگر برخی از کسبه تصور کنند که فرصت برای سوءاستفاده فراهم است، از تفکری پیروی کرده‌اند که به هیچ وجه مورد تایید جامعه اسلامی اصناف نیست و ما با چنین رفتارهایی قطعاً مخالفت می‌کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 434065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.