توسعه پروژه‌های مشارکتی اوقاف در استان اصفهان

نطنز- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت:این اداره کل آمادگی دارد در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع، از ظرفیت نهادها، ادارات و حتی تشکل‌های مردم نهاد به صورت مشارکتی در تبدیل بقاع به قطب فرهنگی استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک در جلسه بررسی مشکلات آستان مقدس آقا علی عباس (ع) اظهار کرد: پیرو فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی باید امامزادگان عظیم‌الشان را به خوبی معرفی کرده و جایگاه رفیع آنان را تکریم کنیم.

وی با بیان اینکه امامزادگان شهدای زنده هستند که باید تکریم شوند، تصریح کرد: این اداره کل آمادگی دارد در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع، از ظرفیت نهادها، ادارات و حتی تشکل‌های مردم نهاد به صورت مشارکتی در تبدیل بقاع به قطب فرهنگی استفاده کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه حضور امامزادگان در ایران با هدف ترویج فرهنگ اسلامی و اهل بیت (ع) و آموزش معارف قرآنی و سبک زندگی اسلامی بوده است، افزود: باید از این ظرفیت فرهنگی در آستان به نحو مطلوب استفاده شود.

بلک ضمن اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در سال جهش تولید گفت: ارتقای بهره‌وری موقوفات برای ایجاد ارزش افزوده و اشتغال افراد از جمله این برنامه‌ها است و طرح‌های سرمایه‌گذاری برای زمین‌های موقوفه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به آمادگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان جهت تشویق و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بقاع متبرکه به ویژه آستان مقدس آقا علی عباس (ع) تاکید کرد: این طرح‌ها و برنامه‌های افراد سرمایه‌گذار بخش خصوصی را در کمیسیون اقتصادی اداره کل مطرح و برای انجام مراحل قانونی بررسی می‌کنیم.

کد خبر 434057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.