بارش های تابستانی در شهرهای شمالی اصفهان خسارت نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش‌های تابستانی و وقوع روان آب در برخی شهرهای شمالی استان اصفهان خسارتی نداشت.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه از روز سه‌شنبه_ ۲۴ تیر تاکنون ناپایداری‌های جوی را در سطح استان اصفهان شاهد بوده‌ایم، اظهار کرد: این ناپایداری‌ها روز چهارشنبه و امروز با افزایش ابر و بارش رگبارهای تابستانی در شهرستان‌های نائین و اردستان همراه بوده است که خوشبختانه خسارت نداشت زیرا ماهیت باران تابستانی مانند پاییز طولانی مدت نیست و بارندگی امروز نیز مقطعی بود.

وی همچنین به گرد و غبار روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: منشأ این پدیده بیابان‌های جنوب سمنان و فعال شدن کانون‌های گرد و غبار در کویر انارک نائین بوده است که بر اثر وزش باد از سمت شمال شرق کشور رسوبات خشک شده ناشی از بارش‌ها و روان آب‌های بهار امسال خیزش کرد و حتی مناطق مرکزی استان را نیز فراگرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه بر اثر گرد و غبار در روزهای گذشته هوای برخی مناطق به ویژه کلانشهر اصفهان در وضعیت ناسالم قرار گرفت اما شدت آلودگی هوا مانند ۱۲ تیرماه نبود، خاطرنشان کرد: مدیریت بحران با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر خیزش دوباره گرد و خاک از روز سه شنبه- ۲۴ تیر- تدابیری را برای جلوگیری و کاهش شدت آلودگی هوا اتخاذ کرد از این رو همه فعالیت‌های ساختمانی و کوره‌های گچ و آجر را تعطیل شدند.

شیشه فروش به شهروندان و به ویژه گروه‌های حساس مانند سالمندان، بیماران قلبی و عروقی و کودکان توصیه کرد که در شرایط هوای ناسالم و با توجه به شیوع بیماری کرونا برای حفظ سلامتی به هنگام خروج از منزل و تردد در سطح شهر حتماً از ماسک استفاده کنند.

کد خبر 434044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.