واکنش عضو شورا به تخلف پروژه سرمایه‌گذاری طالقانی یزد

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر یزد گفت: پروژه سرمایه‌گذاری طالقانی در شورای چهارم مصوب و قرارداد آن نیز منعقد و عملیات ساختمانی‌اش نیز در همان زمان توسط سرمایه گذار آغاز شد و شورای پنجم تنها دخالتش شنیدن گزارش پیشرفت پروژه بوده است و بس!

به گزارش خبرنگار ایمنا، ونوس عامری در واکنش به درخواست یک کانال تلگرامی محلی که از او خواسته بود در راستای شفافیت به تخلف یک ساختمان در بلوار طالقانی یزد رسیدگی کند، نوشت: "تخلفات ساختمانی چه ارتباطی با شفافیت مالی دارد؟ اینکه یک عده‌ای در این شهر تصمیم گرفته‌اند بحث شفافیت در شهرداری را از معنی تهی کنند برایم جای سوال است؟

آنچه موجب توقف فعالیت ساختمان خیابان طالقانی شده تخلفات ساختمانی است که کنترل و جلوگیری از آن به عهده پلیس ساختمان یا اجراییات منطقه تاریخی شهرداری بوده است اینکه چرا دوستان بزرگوار رسانه‌ای در متن خبر مدیر منطقه یا آقای شهردار را مورد خطاب قرار ندادند و از عضو شورا می‌پرسند آن‌هم از من که نه عضو ناظر منطقه تاریخی هستم و نه عضو کمیسیون عمران خود جای تأمل دارد.

اما نکته اصلی فروکاستن شفافیت مالی به تخلفات ساختمانی است، بعید می‌دانم مردم آگاه متوجه تفاوت فاحش این دو نشوند.

پیشنهاد می‌کنم به‌جای اینکه سلسله‌وار انواع فعالیت‌های اجرایی شهرداری را هربار به نامی در متنی بنویسید و به نام شفافیت از من یا دیگر اعضا سوال کنید اول در مورد معنای شفافیت مالی مطالعه‌ای هر چند اندک داشته باشید.

و از آن مهمتر اینکه بدانید ما در شورا خواستار و پیگیر شفافیت مالی و انتشار آزاد اطلاعات مربوط به پروژه‌ها و قراردادهای شهرداری هستیم، نه مسئول اعلام آن، مسؤلیت انجام این مهم به عهده شهرداری است و شرح وظایف و اختیارات ما در ماده ۸۰ قانون شوراها نوشته شده.

شما هم اگر به شفافیت باور دارید با ما همصدا شوید نه اینکه مطالبه ما و بسیاری از مردم این شهر را با انتشار این متن‌ها به مفاهیمی دیگر فرو بکاهید و از مفهوم آن دور کنید.

و اما پیشنهاد آخرم اینکه همانطور که می‌دانیم پروژه سرمایه‌گذاری طالقانی در شورای چهارم مصوب و قرارداد آن نیز منعقد و عملیات ساختمانی‌اش نیز در همان زمان توسط سرمایه گذار آغاز شد و شورای پنجم تنها دخالتش شنیدن گزارش پیشرفت پروژه بوده است و بس!

اما اگر باز هم اصرار دارید عملکرد اجرایی شهرداری را به‌جای مدیران شهرداری از اعضای شورا بپرسید ممکن است برخی اعضای شورای پنجم که در شوراهای قبل نیز عضویت داشته و دستی بر مباحث عمرانی ساختمانی نیز دارند بتوانند اطلاعات بیشتری به شما بدهند."

کد خبر 434027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.