افتتاح ۴۱ طرح به مناسبت هفته بهزیستی در شاهین‌شهر

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: امسال همزمان با هفته بهزیستی، ۴۱ طرح با بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شاهین شهر و میمه، امین عسگری در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: امسال از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون طی چهار مرحله به مددجویان و افراد تحت پوشش بهزیستی بسته‌های حمایتی و کمک‌های نقدی به میزان پنج میلیارد ریال کمک شده است.

وی افزود: بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه در یکسال گذشته توانسته ۱۶ درصد از جامعه هدف خود را توانمند کرد ۶ و همزمان ۱۶ درصد جدید که در صف انتظار بودند را تحت پوشش قرار دهد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: آسیب‌های اجتماعی شهرستان بر اساس شناسایی و رجوع به مراکز مشاوره و خدماتی بهزیستی و به ترتیب اعتیاد، طلاق و خشونت در خانواده است که ۴ سند برای پیشگیری و کاهش آن تنظیم شده است.

عسگری ادامه داد: تنظیم سندهای کاهش آسیب‌های اجتماعی، کاهش طلاق، نقشه جامعه معلولان و نقشه آسیب شناسی را می‌توان از برنامه‌های شهرستان در حوزه اجتماعی بهزیستی نام برد.

وی افزود: علاوه بر جامعه معلولان و تحت پوشش بهزیستی، نیمی از جمعیت شهرستان نیز از خدمات بهزیستی در بخش‌های شنوایی‌سنجی برای متولدین جدید، بینایی‌سنجی برای کودکان ۳ تا ۶ سال، صدای مشاور، آموزش‌های پیش از ازدواج، مهارت‌های زندگی و خدمات در ۱۰۰ مرکز زیر مجموعه بهزیستی استفاده می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: امسال همزمان با هفته بهزیستی، ۴۱ طرح با بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

عسگری تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ پرونده و خانواده در صف انتظار برای تحت حمایت قرار گرفتن بهزیستی در شهرستان شاهین شهر و میمه هستند که نیاز است خیران برای کمک کردن به این افراد و توانمند سازی مددجویان بهزیستی از طریق اشتغال‌زایی و حمایت مالی وارد میدان شوند.

گفتنی است که شهرستان شاهین شهر و میمه بیش از ۵۵۰۰ نفر تحت پوشش دارد که ۳۵۰۰ آنها معلول و۲۰۰۰ هزار نفر آنها خانواده‌های بی سرپرست و بد سرپرست هستند.

کد خبر 434009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.