شناسایی ۱۲ هزار واحد متخلف اقتصادی

در راستای سیاستهای کنترلی و نظارتی ستاد تنظیم بازار به منظور جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت ها و آرام سازی فضای بازار بازرسان سازمانهای صنعت، معدن و تجارت کشور، در بازه زمانی اول تیرماه الی ۲۰ تیرماه سال جاری موفق به شناسایی تعداد ۱۲ هزار و ۱۵۳واحد اقتصادی متخلف شدند.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، ظرف ۲۰ روز سپری شده بازرسان این سازمان با همراهی بازرسان اتاق اصناف و همکاری دستگاه‌های نظارتی در قالب گشت‌های بازرسی، تعداد ۱۶۰ هزار و ۵۴۹ واحد صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی و … را مورد بازرسی قرار داده‌اند.

در همین بازه زمانی تعداد ۱۲ هزار و ۱۵۳ واحد اقتصادی اعم از تولیدی، توزیعی، انبار و سردخانه و واحدهای عمده فروشی و خرده فروشی و خدماتی به سبب احراز تخلفات گران فروشی، کم فروشی و تقلب، عدم درج قیمت، احتکار، عدم صدور صورتحساب و …؛ شناسایی و با پرونده متشکله جداگانه‌، جمعاً به ارزش کل یک هزار و ۶۹۳ میلیارد و ۳۳ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۱۳۰ ریال جهت صدور رأی به شعب تعزیرات حکومتی هر یک از استان‌ها معرفی شده‌اند.

همچنین در این مدت بازرسان اتاق اصناف سطح کشور با ۲۸ هزار و ۵۶۹ مورد بازرسی واحد صنفی در سطح عرضه برای یک هزار و ۹۷۶ متخلف به بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۳۱۰ هزار و ۲۹۵ هزار و ۱۴۰ ریال تشکیل پرونده داده و مراتب را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده‌اند.

این در حالیست که در این مدت، ۱۲ هزار و ۸۹۶ گزارش و شکایت مردمی از تخلفات واحدهای صنفی و غیر صنفی بر اساس نوع تماس (حضوری، تلفنی، کتبی و سامانه ۱۲۴ ستادهای خبری استان‌ها) دریافت شده که با توجه به اولویت بررسی به ۶ هزار و ۹۴۱ مورد آن رسیدگی و مابقی در دست بررسی است.

لازم به ذکر است؛ نظارت و بازرسی مستمر بر بازار با هدف تنظیم بازار با همکاری بازرسان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، بازرسی اصناف و تعزیرات حکومتی ادامه خواهد داشت و با هرگونه تخلف گران فروشی، احتکار، امتناع از عرضه به طور جدی برخورد می‌شود.

کد خبر 434006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.