گرد و غبار و باران تابستانی اصفهان را فرامی گیرد/ کاهش ۴ درجه ای دما

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان از کاهش دمای هوا در این استان خبر داد و گفت: بارش باران تابستانی مناطق غربی و وزش باد شدید توام با گرد و خاک نواحی شمال، شرق و مرکز استان اصفهان را دربرمی گیرد.

فاطمه زهرا سیدان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت جوی ناپایدار در سطح استان تا دو روز آینده است براین اساس افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید توأم با گرد و خاک در ساعات بعدازظهر و شب در بسیاری مناطق به ویژه مناطق شرقی، شمالی و مرکز استان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: امروز و فردا بارش پراکنده باران و احتمال رعدوبرق در برخی از مناطق به ویژه نواحی غربی استان دور از انتظار نیست.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش ۲ تا چهار درجه‌ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده، اضافه کرد: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

سیدان گفت: در این بازه زمانی بادرود با دمای ۳۸ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.‌

همچنین اداره کل هواشناسی استان اصفهان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ناپایداری‌های جوی، وزش باد همراه با گرد و خاک و رگبار باران و رعد و برق از بعد از ظهر چهارشنبه ۲۵ تیر تا پایان روز پنجشنبه ۲۶ تیر ۹۹ بسیاری از مناطق به ویژه نواحی شرق، شمال، غرب و مرکز استان اصفهان را فرامی گیرد. با فعالیت این سامانه ناپایدار احتمال شکستن درختان فرسود، کاهش کیفیت هوا، دید افقی، اختلال در تردد محورهای جاده‌ای در مناطق درگیر باد و گرد و خاک شمال و شرق استان و همچنین جاری شدن روان آب موقتی در مناطق تحت تأثیر بارش باران و خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد، از این رو اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی در خصوص بارش‌های تابستانی ضروری است.

کد خبر 434005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.