فوت جوان ۱۹ ساله بر اثر برخورد رعد و برق

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۱۸۸۱ تن در ۵۸ شهر و روستای کشور در پی حوادث ناشی از سیل و آب‌گرفتگی خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی ولی پور اظهار کرد: از بیستم تیرماه تا کنون ۱۱۳ تیم عملیاتی شامل ۴۰۹ امدادگر از سازمان امداد و نجات جمعیت هلال در ١٣استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، تهران، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، قزوین، گلستان، گیلان و مازندران عملیات مربوط به سیل و آب‌گرفتگی را اجرا کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار تن در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند، افزود: یک مرد ١٩ساله در شهرستان آمل در اثر رعدوبرق، یک زن ۶۵ ساله در شهرستان تالش و دو پسر نوجوان ۱۲ ساله در شهرستان اردبیل بر اثر سیل فوت کرده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین از تخلیه آب از ۱۴۱ واحد مسکونی خبر داد و گفت: ٤٢ تن نیز از سوی امدادگران به مناطق امن انتقال داده شده و ١٤٧نفر اسکان اضطراری داده شده‌اند.

به گفته ولی پور طی این مدت ٤١دستگاه چادر، ٢٩٨تخته پتو، ١١٢تخته موکت، ١٩٤بسته غذایی، ٨٠کیلوگرم برنج و ١٠٦کیلوگرم حبوبات در بین آسیب دیدگان توزیع شده و امدادرسانی‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، گلستان و گیلان همچنان ادامه دارد.

کد خبر 434001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.