تخریب ۱۰۷ بنای غیرمجاز در سنندج

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج گفت: با حکم مراجع قضایی و رای کمیسیون ماده ۱۰۰ و به منظور پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، ۱۰۷ بنای مسکونی و تجاری در کاربری‌های غیرمجاز بهار امسال در این شهر تخریب شد.

به گزارش ایمنا، عبدالله صالحی اظهار کرد: طبق قانون شهرداری‌ها موظف هستند پرونده ساختمان‌هایی را که در کاربری‌های غیرمجاز و بدون پروانه احداث می‌شود به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع دهد.

وی اضافه کرد: تغییر کاربری خودسرانه واحدهای مسکونی و تجاری، تفکیک بدون مجوز اراضی، تصرف اراضی عمومی و همچنین ساخت طبقات اضافه در ساخت و سازها، تخلف آشکار محسوب شده و با عاملان آن برابر قانون شدیداً برخورد خواهد شد.

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج افزود: ساخت و سازهای غیراصولی و غیرمجاز علاوه بر آسیب جدی به سیما و منظر شهری به دلیل رعایت نکردن اصول شهرسازی مشکلاتی فراوانی و جبران ناپذیری را در پی دارد.

صالحی از تخریب ۱۰۷ بنای غیرمجاز در کاربری‌های مغایر در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و تاکید کرد: با حکم مراجع قضائی و همکاری نیروی انتظامی بناهای غیر مجاز احداث شده تخریب شد.

وی یادآور شد: علاوه بر تخریب ۱۰۷ بنای غیرمجاز در بهار امسال از احداث ۲۰۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در سطح شهر جلو گیری به عمل آمد.

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج گفت: ۲۷ مورد برداشت مصالح، ۳۱ مورد پلمپ، ۱۱ مورد توقیف ماشین آلات از دیگر اقدامات در راستای پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در سطح شهر بود.

صالحی اضافه کرد: ۲۶ مورد از تخریب‌ها در حوزه جهاد کشاورزی، ۲۳ مورد فونداسیون و پی کنی غیرمجاز در شهرک امام رضا (ع) در زمین‌های کشاورزی بوده است.

وی افزود: چهار مورد تخریب ساخت و ساز در اراضی ملی واقع در کمربندی اسلام آباد و رفع تصرف دو هکتار از زمین‌های اراضی ملی و مسکن در حاجی آباد و شهرک پنج آذر که به صورت باغ خصوصی به تصرف درآمده بود از دیگر اقدامات سه ماهه نخست اداره پیشگیری از رفع تخلفات شهری است.

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج اظهار کرد: انتظار می‌رود شهروندان با اخذ مجوز لازم و پروانه ساختمان و رعایت قوانین و مقررات شهرسازی اقدام به ساخت و ساز کنند در غیر این صورت با هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز با قاطعیت تمام برخورد خواهیم کرد.

کد خبر 433989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.