نخستین فرهنگسرای مجازی بندرعباس راه اندازی می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس از راه اندازی نخستین فرهنگسرای مجازی در جهت تولید برنامه‌های آموزشی، فرهنگسازی، برنامه‌های سرگرمی و ایجاد رویدادهای متنوع به صورت مجازی خبرداد.

اسماعیل موحدی نژاد در گفت و گو با ایمنا، اظهار کرد: الزام فعال سازی فرهنگسرای مجازی فرصتی برای تبدیل تهدید به فرصت است، چراکه برای جایگزینی محتواهایی که با ارزش‌ها و فرهنگ و هویت ما همراه نیست حذف دنیای مجازی راهکار درستی نیست.

وی با بیان اینکه به دستور شهردار بندرعباس در تلاش هستیم نخستین فرهنگسرای مجازی استان را راه اندازی کنیم، افزود: پس از شیوع ویروس کرونا فعالیت فرهنگسرای مجازی با نگاهی بلند مدت در سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی تشکیل خواهد شد.

موحدی نژاد با بیان اینکه به علت حساسیت موضوع و شرایط دوران شیوع ویروس کرونا، الزام به فعال‌سازی فرهنگسرایی برای تولید محتوا در فضای مجازی احساس می‌شد، خاطرنشان کرد: باید برای شعار "در خانه بمانیم" راهکاری ارائه می‌دادیم تا مردم بتوانند در خانه بمانند.

وی گفت: فضای مجازی به عنوان تهدید در کشور مطرح می‌شود و این یک نقطه ضعف است، زیرا هیچگاه راهکاری برای جایگزینی محتوای هماهنگ با ارزش‌ها، فرهنگ و هویت ما در فضای مجازی پیشنهاد نشده است.

وی ادامه داد: به همین علت تمرکز ویژه بر تولیدات مجازی مناسب گذاشتیم و امیدواریم فرهنگسرای مجازی بتواند مخاطبین خود را بیابد و با کمک متخصصان و صاحب نظران و نهادهای غیر دولتی و مدنی برای مشارکت در تولید محتوای مجازی برای شهروندان بتوانیم گام‌های مؤثری برداریم.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس تصریح کرد: ایجاد فرهنگسرای مجازی اولین تجربه در این زمینه در خواهد بود و باید نقاط قوت و ضعف آن شناسایی شود.

وی با اشاره به همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس، سازمان فاوا، شرکت سریع سیستم جنوب و مجله آنلاین فرهنگی هنری شرجی در این فرهنگسرای مجازی، خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی جهت تولید برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، برنامه‌های سرگرمی و ایجاد رویدادهای متنوع بتوانیم این سیستم مجازی را در بین جامعه نهادینه کنیم.

کد خبر 433984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.