کاهش ترافیک دماوند با احداث بلوار شورا

شهردار دماوند گفت: یکی از مهم‌ترین کارکردهای بلوار شورا، کاهش ترافیک است.

به گزارش ایمنا، عباس صفری اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث بلوار شورا در ابتدا توسط وزارت راه و شهرسازی تحت عنوان کمربندی آغاز و در سال ۸۵ لاین ضلع شرقی آن ساخته شد شد؛ در سال ۹۵ لاین ضلع غربی آن به طول حدود سه کیلومتر آغاز شد و در سال ۹۶ با احداث لاین برگشت و اعتباری حدود ۲.۵ میلیارد تومان فاز نخست ضلع غربی به مرحله بهره برداری رسید ولی با توجه به اینکه این پروژه در طرح تفصیلی ۴۵ متری است و همچنین دارای پیچ خطرناکی بود، اجرای مابقی پروژه در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با توجه به بودجه شهرداری و حجم عملیات عمرانی، این پروژه در چند فاز اجرا شد، خاطرنشان کرد: فاز بعدی پروژه مربوط به لاین دوم بلوار بود که حدود یک‌هزار و ۵۰۰ متر از شهرک امامیه تا اداره اوقاف شامل کوه بری، جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت با قرارداد ۲.۵ میلیارد تومانی انجام و ابتدای سال ۹۶ بازگشایی شد.

شهردار دماوند به اجرای مابقی پروژه اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود ساکنان مجاور بلوار و همچنین حجم بسیار زیاد و سنگین کوه بری و سنگ برداری با هدف تعریض بلوار، اجرای مابقی پروژه با کندی پیش رفت اما متوقف نشد.

صفری با بیان اینکه بالغ بر یکصد هزار مترمکعب سنگ برداری از اداره اوقاف تا پایین دست بلوار صورت گرفته است، تصریح کرد: این فاز پروژه نیازمند استفاده از ماشین آلات سنگین همچون بیل مکانیکی و پیکور و همچنین استفاده از انفجار بود که این مهم نیز با موفقیت به اجرا درآمد.

وی به حجم عملیات‌های صورت گرفته در این پروژه اشاره کرد و گفت: تاکنون در این پروژه حدود سه کیلومتر طول تخریب تک جدول قدیمی جهت اجرای رفیوژ بلوار و به همین میزان اجرای تک جدول و آسفالت اجرا شده است.

شهردار دماوند با بیان اینکه ۳۵ هزار مترمربع زیرسازی (تونان، زیراساس و اساس) و آسفالت انجام شد، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰۰ هزار مترمکعب کوه بری صورت گرفته و تا پایان پروژه بیش از ۱۴ هزار مترمکعب دیوار حائل سنگی اجرا خواهد شد که تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

صفری همچنین به اجرای روشنایی، غرس درخت و توسعه فضای سبز بلوار اشاره کرد و گفت: شهرداری دماوند در راستای توسعه فضای سبز بلوار در سال‌های اخیر حدود دوهزار گونه درخت و درختچه همچون یاس زرد، زرشک زینتی، طاووسی، ابریشم، پیرکانتا و به ژاپنی کاشته است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۴ پایه چراغ جهت روشنایی بلوار و سه هزار و ۵۰۰ متر کابل کشی پایه چراغ‌ها و همچنین دوهزار مترمکعب خاک‌ریزی و تسطیح جهت ایجاد فضای سبز انجام شده است.

شهردار دماوند یکی دیگر از اقدامات در دست اجرا در این بلوار را مسیر سبز پیاده روی و دوچرخه سواری و همچنین ایجاد آلاچیق عنوان کرد و افزود: علت طولانی شدن پروژه به دلیل حجم بالای عملیات و از سوی دیگر تخصیص اعتبار پروژه از درآمد داخلی شهرداری بوده که قطعاً بودجه شهرداری نیز کفاف این میزان اعتبار برای تکمیل چنین پروژه‌ای در مدت زمان کوتاه را نمی‌دهد.

صفری با بیان اینکه تنها ۱۰ درصد از پروژه باقی مانده است، گفت: در محدوده اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان با مشکل معارض مواجه هستیم که در صورت رفع این مهم، مابقی پروژه نیز اجرا و به زودی به اتمام می‌رسد.

منبع: ایرنا

کد خبر 433975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.