اصلاح قانون انتخابات در دستور کار کمیسیون شوراها

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اکنون در دستور کار کمیسیون قرار گرفته و در حال بررسی مفاد آن هستیم که حداکثر تا یک ماه آینده پیش‌نویس آن توسط کارگروه مربوطه آماده خواهد شد.

محمد صالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون اولویت کاری کمیسیون شوراها اظهار کرد: مهمترین اولویت کاری کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها و ریاست جمهوری است؛ زیرا سال آینده این دو انتخابات برگزار می‌شود. سعی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این است که طرحی جامع و کامل برای انتخابات فراهم کنند.

وی افزود: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اکنون در دستور کار کمیسیون قرار گرفته و در حال بررسی مفاد آن هستیم که حداکثر تا یک ماه آینده پیش‌نویس آن توسط کارگروه مربوطه آماده خواهد شد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس ادامه داد: پس از تصویب پیش‌نویس طرح اصلاح قانون انتخابات در کمیسیون، به صحن علنی مجلس ارجاع می‌شود که امیدواریم با پیگیری نمایندگان شاهد اصلاحاتی در قانون انتخابات کشور باشیم.

جوکار خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک بر عهده وزارت کشور است. در صورتی که زیرساخت‌های فنی آن فراهم شود، پس از اعلام نظر مجلس، انتخابات ۱۴۰۰ را الکترونیک برگزار می‌کنیم.

کد خبر 433965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.