۸۵ درصد بروکراسی شهرداری آستارا الکترونیکی است

شهردار بندر آستارا گفت: در حال حاضر نزدیک به ۸۵ درصد بروکراسی اداری شهرداری این شهر الکترونیکی است، ۱۵ درصد باقیمانده با اسناد کاغذی انجام می‌شود که ارباب رجوع باید به صورت دستی تعهد بدهد و آن‌ها را امضا کند.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری آستارا همه نامه نگاری‌های بین اداری، سازمانی و استانی را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهد.

وی افزود: بسیاری از اقدامات در بخش خدمات شهری، صدور پروانه، مجوزها و راهنمایی و رانندگی طبق آئین نامه کشوری در شهرداری‌های بزرگ به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که در حال حاضر زیرساخت آن در شهرداری آستارا در حال اجراست.

شهردار آستارا اضافه کرد: بخش بایگانی شهرداری هم در حال تجهیز سیستم الکترونیکی است تا ارباب رجوع با مراجعه به سایت به پرونده الکترونیکی خود دسترسی داشته باشد و بتواند در صورت لزوم هزینه‌های عوارض، نوسازی و خودرو به راحتی پرداخت کند.

معیتی سپس به مشکلات و موانع هوشمندسازی شهری شهرداری اشاره کرد و افزود: در این رابطه مشکلات زیادی وجود دارد، به طور مثال شرکت‌های مشاور فعال در زمینه IT به شهرداری می‌آیند و یک سری نرم‌افزار معرفی می‌کنند که قابلیت خوبی برای اجرای بروکراسی اداری شهری ندارد.

وی تخصیص اعتبارات لازم و قیمت بالای نرم‌افزار را یکی دیگر از مشکلات اجرای هوشمندسازی شهری دانست و گفت: الکترونیکی کردن بایگانی‌های با قدمت بیش از ۱۵ سال که اسناد آن‌ها به دلیل شرایط آب و هوایی و رطوبت زیاد منطقه فرسوده شده‌اند بسیار پرهزینه است.

شهردار آستارا عنوان کرد: شهرداری‌های کوچک هرساله به صورت جزیره‌ای یک نرم‌افزار خریداری و هزینه زیادی بابت آن پرداخت می‌کنند، اما متأسفانه به دلیل نداشتن تجربه در روند اجرای آن دچار مشکل می‌شوند در صورتیکه شهرداری‌های بزرگی که در این زمینه تجربه خوبی دارند، باید تجربیات خودشان را در اختیار شهرداری‌های کوچک قرار دهند.

معیتی با بیان اینکه شهرداری آستارا در زمینه هوشمندسازی شهری از تجربیات شهرداری‌های بزرگ استفاده کرده است. افزود: شهرداری در سال گذشته ۸۰۰ میلیون ریال و امسال یک میلیارد ریال برای هوشمندسازی شهری هزینه کرده است.

وی تصریح کرد: شهرداری باید نرم‌افزارهای اداری مورد نیاز را خریداری کند، انتظار می‌رود، وزارت کشور با تشکیل یک کارگروه تخصصی نرم‌افزارهای مورد نیاز شهرداری‌ها را تهیه کند و با قیمت مناسبی در اختیار همه آن‌ها قرار دهد.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 433963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.