کتابفروشی‌های مشهد از پرداخت عوارض تجاری موقت معاف شدند

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد گفت: کتابفروشی‌هایی که صرفا فروشنده کتاب هستند، در زمره مشاغل معاف از پرداخت عوارض تجاری موقت و با ضریب صفر قرار گرفتند.

به گزارش ایمنا، احسان اصولی با اشاره به معافیت کتابفروشی‌های مشهد از پرداخت عوارض تجاری موقت، اظهار کرد: وجه و بعد فرهنگی این واحدهای تجاری به مراتب پررنگ‌تر از بعد اقتصادی آن‌هاست و از سوی دیگر، در شرایط نامناسب حاکم بر بازار کتاب و کاهش تعداد کتابفروشی‌ها و افراد کتابخوان و تیراژ کتاب، این تصمیم می‌تواند مبنا و پایه کسب‌وکارهای فرهنگی شهر را تقویت کند.

وی افزود: پیشنهاد معافیت کتابفروشی‌ها از پرداخت عوارض تجاری موقت در کمیته بهره‌برداری موقت مطرح شد و با موافقت اعضای کمیته، کتابفروشی‌هایی که صرفاً فروشنده کتاب هستند، در زمره مشاغل معاف و با ضریب صفر قرار گرفتند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد تصریح کرد: کتابفروشی‌های با قدمت شهر اغلب مالک واحد تجاری هستند و مجوز تجاری دائم نیز دارند؛ این تصمیم بیشتر با هدف حمایت از جوانان و واحدهای نوپای فعال در عرصه کتابفروشی است.

وی ادامه داد: امیدواریم با این تصمیم، شرایط کار و ایجاد واحدهای تجاری کتابفروشی سهل‌تر و راحت‌تر شود.

اصولی در گفت‌وگو با تسنیم خاطرنشان کرد: البته متغیرهای مختلفی در این زمینه تأثیرگذار هستند ولی مدیریت شهری مشهد سعی کرده به سهم خود و در حد وسع و بضاعت و اختیارات، یاری‌رسان حوزه فرهنگ شهر مشهد باشد.

کد خبر 433959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.