پرونده بناهای بیش از ۷۰ ساله رشت قبل از صدور پروانه بررسی می‌شود

طرح الزام شهرداری رشت به ارسال پرونده بناهای تاریخی و ساختمان‌های با قدمت بیش از ۷۰ سال از سوی شهرداری به شورای شهر، با هدف حمایت شورا در حفظ هویت تاریخی رشت به شورا ارائه شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهراد ذاکری، عضو شورای شهر رشت در صفحه اینستاگرام خود از ارائه دو طرح به شورای شهر رشت و ارجاع آن برای تصویب نهایی به کمیسیون‌های شورا خبر داد و نوشت: "بناهای قدیمی و تاریخی بخشی از هویت شهرها به حساب می‌آیند که متأسفانه امروزه و با تغییر مناسبات فرهنگی و نگاه صرف سودآوری به املاک در معرض نابودی قرار گرفته‌اند.

بر همین اساس و با توجه به وظیفه سپرده شده به شوراهای اسلامی شهرها به عنوان ناظران منتخب مردم بر نحوه عملکرد شهرداری‌ها طرح الزام شهرداری رشت به ارسال پرونده بناهای تاریخی و ساختمان‌های با قدمت بیش از حداقل ۷۰ سال از سوی شهرداری به نهاد شورا برای بررسی وضعیت موضوع و رسیدگی به آن بر اساس منافع شهری به حضور اعضای شورا ارائه می‌شود.

بدیهی است تصویب این طرح می‌تواند به عنوان حمایت شورا در حفظ هویت تاریخی شهر لحاظ گردد."

او در خصوص طرح دیگر ارائه شده به شورا با عنوان "الزام شهرداری رشت به تنظیم شیوه نامه برای دریافت جرایم کمیسیون ماده صد به صورت قدرالسهم مشارکتی و غیر نقدی" نوشت: "با توجه به دریافت جرایم خلاف ساختمانی به صورت نقدی در حال حاضر که در بسیاری از موارد یا پرداخت نمی‌شود و یا با تأخیر دریافت می‌شود، ضرورت تنظیم شیوه نامه‌ای در یک برنامه سه ساله برای دریافت به صورت قدرالسهم مشارکتی با مزایای به روز بودن ارزش سهم و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری رشت احساس می‌شود.

اجرای این مدل در تمامی شهرهای توسعه یافته دنیا سبب گردیده که ضمن کاهش تخلفات شهرداری‌ها در دراز مدت از وابستگی به درآمد کمیسیون ماده صد و شهر فروشی برای گذران هزینه‌های جاری رها شوند.

بر طبق این مصوبه شهرداری رشت موظف است در یک بازه زمانی دو ماهه نسبت به تهیه و ارائه این شیوه نامه به‌ شورا اقدام کند."

کد خبر 433956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.