موزه‌ای که در روزهای کرونایی به سالن مطالعه تبدیل شد

موزه بلفورت، واقع در شهر رویایی "بروژ" در کشور بلژیک، در این روزهای کرونایی درهای خود را بر روی دانش‌آموزان و دانشجویانی باز کرده است که به مکانی برای مطالعه نیاز داشتند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کووید -۱۹ باعث شده است که بسیاری از فضاهای عمومی شهری در سراسر جهان به طور موقت و حتی در بعضی موارد دائمی مطابق با نیازهای شهروندان بازطراحی شوند. از آنجایی که گسترش ویروس کرونا و محدودیت‌های سفر بین کشورها و شهرها باعث شده است بسیاری از مکان‌های عمومی بدون استفاده باقی بماند، مقامات رسمی در بسیاری از نقاط دنیا تصمیم گرفته‌اند از این مکان‌ها برای رفع نیاز شهروندان خود در پاندمی (فراگیری جهانی) کرونا بهره گیرند. از سوی دیگر، با افزایش دورکاری و بسته شدن مدارس و کتابخانه‌ها، امکان مطالعه برای دانش‌آموزان و دانشجویان در محیط‌های مطالعه وجود ندارد و یا به سختی انجام می‌شود. بنابراین می‌توان از فضاهای تعطیل شده بهترین استفاده را در این زمینه داشت.

موزه معروف و بسیار محبوب بلفورت در بروژ، که تأسیس آن به قرن سیزدهم بازمی‌گردد، با گسترش ویروس کرونا خالی از هر گونه گردشگر و بازدیدکننده‌ای شده است. تالارهای بزرگ این موزه مقامات رسمی بلفورت را بر آن داشت تا از آن به‌عنوان یک سالن مطالعه مخصوص دانش‌آموزان و کودکان بهره ببرند زیرا شرایط ایمن مطالعه برای دانش‌آموزان و دانشجویان را با رعایت کامل فاصله اجتماعی فراهم می‌آورد. علاوه بر این سالن‌های زیبا و تاریخی موزه بلفورت می‌تواند در کنار رعایت کامل تمامی پروتکل‌های بهداشتی، مکانی عاری از هر گونه سر و صدا را برای بیش از ۲۰۰ نفر تأمین کند.

تبدیل موزه بلفورت به سالن مطالعه تنها یک نمونه از تغییرات اعمال شده بر مکان‌های عمومی در روزهای کرونایی است. این روزها در گوشه و کنار جهان معمارانی هستند که در کنار هم طرح‌هایی نو برای فضاهای عمومی شهرهای خود ارائه می‌دهند تا از این طریق، ضمن جداسازی مردم، آن‌ها را یک بار دیگر در مکان‌های عمومی گرد هم آورند. شیوع ویروس کرونا نشان داده است که شهرها از انعطاف بسیار بالایی برخوردار است و می‌توان آن‌ها را در مواجهه با بحران به بهترین شکل ممکن و مطابق با نیاز مردم تغییر داد.

کد خبر 433939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.