۵۰۰ واحد مسکونی در روستاهای کاشان ساخته می شود

فرماندار کاشان گفت: در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید برای تامین مسکن روستاییان کشور، با استفاده از تسهیلات دولتی تا پایان سال جاری ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی شهرستان به پایان می رسد.

به گزارش ایمنا، علی اکبر مرتضایی قهرودی گفت: جامعه هدف این طرح، روستاییان فاقد مسکن مناسب یا کسانی که واحدهای مسکونی غیرمقاوم و در معرض خطر دارند، است.

وی افزود: مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار مورد نیاز هر واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد پنج درصد و براساس دستورالعمل هایی فنی تخصیص یافته و ۳۰۰ میلیون ریال نیز به صورت وام بلاعوض خواهد بود.

فرماندار کاشان، تصریح کرد: واحدهای مسکونی باید به متراژ ۶٠ متر مربع ساخته شده و در ساخت آنها ضوابط طرح‌های بالادستی، حریم‌های ساخت و ساز، ارتفاع و کرسی چینی مناسب و متناسب با اقلیم و بافت روستایی مورد توجه قرار گیرد.  

مرتضایی قهرودی تاکید کرد: این طرح بر اساس تفاهم نامه بین مشارکت سازمان مدیریت و برنامه ریزی، استانداری و بنیاد مسکن اصفهان برای ساخت سه هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی استان اصفهان اجرا می شود.

وی گفت: با مشارکت دهیاری‌ها، تاکنون ۴۴۰ نفر ساکن در مناطق روستایی این شهرستان شناسایی شده‌اند که پس از تایید مدارک آنها در کمیته اجرایی، مراحل آغاز ساخت مسکن با معرفی به بانک‌های عامل انجام خواهد شد.

فرماندار کاشان، افزود: تلاش می کنیم با جلب مشارکت عمومی و مسئولان محلی، با کسب رضایت مندی و تکریم منزلت روستاییان، زمینه مهاجرت معکوس از حاشیه شهرها به روستاها را فراهم کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 433931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.