اولین درگیری لفظی چهره‌های شاخص اصولگرا در مجلس یازدهم

تحولات، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا حمیدرضا حاجی‌بابایی در جلسه چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار کرد: دو روز از سخنان رهبری گذشته که گفتند مجلس انقلابی به گونه‌ای سخن بگوید که شأن و جایگاه مجلس شورای اسلامی رعایت شود.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی باید مجری آیین‌نامه باشد ۱۰ روز از طرح فوریتی به هیات رییسه درباره کالا برگ داده شده است علت این‌که اعلام نشده چیست؟

وی اظهار کرد: عضو هیات رییسه در منظر ۸۰ میلیون نفر می‌گوید کمیسیون بودجه از صبح همه چیز را اشتباه کرده است؛ اگر من بخواهم به شما ایراد بگیرم از هشت صبح تا یک بعد از ظهر تخلف شما را بگویم تمام نمی‌شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه یادآور شد: کمیسیون بودجه ۲۳ عضو دارد و یک تایپیست؛ در مورد اعلام اسامی ناظران پیشنهادی این کمیسیون اشتباه کرده است. شما باید شأن و حیثیت نمایندگان را رعایت کنید؛ شما را بالا نفرستادیم که هرچه می‌خواهید بگویید؛ اینجا خیابان نیست. این آخرین بار باشد که به یک نماینده، به یک کمیسیون توهین می‌کنید.

امیرآبادی فراهانی نیز در تذکر جداگانه‌ای گفت: زمانی که من صبح داشتم اسامی نامزدها کمیسیون را اعلام می‌کردم اعضای کمیسیون بودجه اعتراض کردند و ما مجبور شدیم مذاکرات را متوقف کنیم. شما افراد را اشتباه به هیات رییسه معرفی کردید و اشتباه تایپی هم نبوده است. من گفتم مقصر نیستم کمیسیون بودجه اشتباه کرده است.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آیا این شأن نماینده است که نماینده دیگری را تهدید کند می‌خواهی من را بکشی.

امیرآبادی در واکنش به تذکر حسن نوروزی درباره‌ انتخابات فراکسیون ایثارگران، اظهار کرد: من خودم به جلسه این فراکسیون رفتم که به آقای نوروزی رای بدهم ۲۰ نفر در این جلسه بودند که می‌توانند شهادت دهند؛ من را به زور انتخاب کردند.

شهادت در راه آرمان های انقلاب اسلامی یک ارزش است

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در استان های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با خانواده‌های شهیدان ناواستوار یکم «محمد صیادی»، مهناوی یکم «آرمان سرحدی» و ناواستوار دوم «محمد اردنی» از شهدای حادثه شناور کنارک دیدار و گفت‌وگو کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه نیروی های نظامی ایران برای حفظ خاک میهن کشورشان از هیچ قدرتی هراس ندارند و تا آخرین قطره خون در برابر هر نوع تهدیدی ایستادگی می‌کنند، گفت: شهادت در راه آرمان های انقلاب اسلامی یک ارزش است و مجاهدت همرزمانمان در این مسیر که در آن ایستاده‌اند و دفاع می‌کنند از ارزش های ایران اسلامی است که موجب خنثی شدن توطئه‌های دشمن می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خطاب به خانواده‌های شهدا گفت: وجود فرزندان شما در نیروی دریایی ارتش برای ما افتخار بزرگی بود که امنیت را در دریاهای تحت حاکمیت جمهوری اسلامی برقرار کنیم تا بتوانیم راه این عزیزان را با افتخار ادامه دهیم زیرا اعتقاد داریم که «شهادت هنر مردان خداست».

دریادار حسین خانزادی تصریح کرد: ما از خانواده‌های معظم شهدا در این حادثه درس های زیادی آموختیم که مهم ترین آن عمل کردن شما عزیزان به آموزه‌های قرآن کریم بود که در این کتاب آسمانی باز شدن درب های رحمت الهی را صبور بودن در برابر اتفاقات بیان کرده است و شما عزیزان نمونه بازر آن هستید.

دریادار سیاری: اماکن نظامی در بالاترین سطح بهداشتی قرار دارند

امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از دانشگاه هوایی شهید ستاری ضمن تاکید بر نظارت و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و درمانی اظهار کرد: اماکن و یگان های نظامی جزء ایمن ترین اماکن از لحاظ رعایت موارد بهداشتی بوده و کمترین آسیب را دیده است و امیدواریم در آینده با نظارت دقیق فرماندهان و رعایت کامل کارکنان، روند کنترل شیوع بیماری کرونا در این اماکن حفظ شود.

بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه، نمایشگاه علمی نیروی هوایی و همچنین طرح‌ها، پروژه‌ها و دستاوردهای علمی در نمایشگاه جهاد علمی دانشگاه از برنامه های معاون هماهنگ کننده ارتش در این بازدید بود.

گفتنی است در این بازدید امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر دریادار سیاری را همراهی می کرد.

رمزگشایی هاشمی‌طباء از شایعه‌سازی‌ها علیه روابط روحانی و قالیباف
سید مصطفی هاشمی‌طبا فعال سیاسی و رئیس سازمان تربیت بدنی در دولت اصلاحات در خصوص تلاش ها برای ایجاد اختلاف بین دولت و مجلس و پشت پرده شایعات درباره رابطه بین روحانی و قالیباف، گفت: شایعه اختلاف بین آقایان روحانی و قالیباف به این دلیل ایجاد شد که سخنان رهبر انقلاب در خصوص لزوم تعامل بین قوا خنثی شود.

وی ادامه داد: یکی از چهره‌های اصولگرا حرف درستی زده بود که گفته بود؛ "به آنهایی که در مجلس جنجال بر پا می‌کنند نگویید که این کار آنها خلاف منویات رهبری است، زیرا آنها رهبر انقلاب را هم قبول ندارند.

این فعال سیاسی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان مجلس، یادآور شد: رهبر انقلاب تأکید کردند که باید دولت کنونی به کار خود ادامه داده و نمایندگان نیز حق ندارند تهمت بزنند. اما شاهد هستیم یک جریان تلاش می‌کند به سرعت این سفارشات حکیمانه را خنثی کرده و بحث اختلاف شدید بین روسای دو قوه را نیز مطرح می‌کند.

هاشمی طبا با تأکید بر این نکته که بحث و گفتمان لازمه تعامل بین قواست، گفت: نباید انتظار داشته باشیم سران قوا در جلسات کارشناسی تمام زمان خود را صرف خوش و بش کردن کنند. قطعاً یکی از الزامات رسیدن به نتیجه در یک موضوع؛ طرح مباحث چالشی است، اما الزاماً نمی‌توان هر بحث یا گفتمانی را به عنوان یک اختلاف ریشه‌ای معرفی کرد. بسیار ارزشمند است که دو مسئول برای حل مشکلات کشور با یکدیگر بحث و گفتگوی جدی نیز کنند، اما این مسأله نباید تبدیل به یک نزاع سیاسی بین دو طرف شود.

کد خبر 433929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.