افزایش ۴۱.۶ درصدی حقوق برای همه بازنشستگان اجرا شود

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته شهرستان اصفهان ضمن اعتراض به اعمال نشدن ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی گفت: بر اساس این ماده باید۴۱.۶ درصد به تمام حقوق بازنشستگان اضافه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسن هاشمی امروز چهارشنبه _۲۵ تیرماه_ در نشست خبری که به مناسبت هفته تأمین اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: اصفهان بعد از تهران بیشترین تعداد بازنشستگان را دارد که این تعداد برآمده از وجود بیش از ۲۰۰ شرکت ریسندگی و بافندگی و ۲۰ کارگاه پشم ریزی در اصفهان بود که این شهر را به منچستر ایران بدل کرد.

وی افزود: قانون این حق را برای بازنشستگان را قائل شده که تشکلی دولتی و با مجوز شکل بدهند که دو موضوع مهم مشکلات معیشتی و درمانی کارگران و بازنشستگان را پیگیری کند.

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته شهرستان اصفهان گفت: در دهه اخیر بی توجهی‌های به قشر بازنشسته در زمینه‌های معیشتی موجب مشکلات عمیق اقتصادی در آنها شده است که این امر ریشه در قانون گریزی تأمین اجتماعی دارد. بر اساس قانون اگر مسئولان تشخیص دهند تورم بیش از حد زیاد است می‌توانند در طول سال نیز به صورت مجدد افزایش حقوق بازنشستگان یا کارگران را اعمال کنند ولی این امر با وجود شرایط بد اقتصادی اعمال نشده است.

هاشمی در خصوص افزایش ۲۶ درصدی حقوق کارگران تصریح کرد: طبق قانون باید نرخ حقوق کارگران و بازنشستگان با تورم افزایش پیدا کند در حالی که در سال گذشته به طور رسمی تورم ۴۱.۲ درصد و توسط برخی اقتصاددان‌ها ۶۸ درصد اعلام شد، حقوق کارگران ۲۶ درصد افزایش پیدا کرد.

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته شهرستان اصفهان ادامه داد: افزایش حقوق اعمال شده در حال حاضر نیز مختص به حداقلی بگیران است و این رقم به بن مسکن افزایش پیدا کرده است.

هاشمی ضمن اعتراض به سازمان تأمین اجتماعی بابت وضعیت کنونی اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی بداند تبعیض و بی عدالتی آنهاست که مشکلات فعلی را ایجاد کرده است، زیرا معتقدیم ماده ۹۶ قانون باید اعمال می‌شد و ۴۱.۶ درصد باید به تمام حقوق بازنشستگان اعمال شود. در روز ۱۴ اسفند سال ۹۵، سازمان تأمین اجتماعی مکلف شد حقوق بازنشستگان را متناسب سازی کند ولی تا امسال انجام نشده است ولی تأمین اجتماعی برای اجرای این امر چند سال تعلل ورزید.

کد خبر 433919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    0 0
    درود بر شرفت،مردبزرگ وشریف
  • حاجتی IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    0 0
    پرداخت ها باید به نسبت بیمه پردازی وسنوات ورتبه شغلی اعمال گرددوگرنه عدالتی درکار نخواهد بود.