ساده انگاری مردم باعث افزایش مبتلایان به کرونا شد

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ساده انگاری مردم باعث افزایش مبتلایان به کرونا شد که باید در این راستا فرهنگ سازی شود.

به گزارش ایمنا، قاسم جان بابایی امروز در حاشیه جلسه ستاد مدیریت کرونا لرستان به خبرنگاران گفت: اجازه داده نشد که بحران در سیستم ما حاکم شود و عملاً تا کنون مدیریت درستی در استان صورت گرفته است.

وی‌ گفت: لرستان استانی است که هنوز در معرض خطر است، در بازدیدهایی که در استان داشته‌ام شاهد بستری بودن بیماران جوان در مراکز درمانی بودیم.

وی بیان کرد: افراد میانسال زیادی در بیمارستان‌ها بستر شده‌اند، بعضی‌ها متأسفانه هم بدحال هستند که البته با تلاش همکاران پزشک ما نجات پیدا خواهند کرد.

وی افزود: واقعیت این بوده که برخی نسبت به این بیماری هنوز جدی نشده‌اند، ساده انگاری دارند، حتی فوت یک نفر از مردم این استان برای ما دردناک است و فوت هر انسان قابل جبران نیست، حیف است با وجود تلاش‌هایی که در استان از سوی مسئولان و دستگاه‌ها انجام می‌گیرد.

جان بابایی گفت: بعضی از افراد با ساده انگاری نسبت به بیماری موجب آسیب زدن به خود و خانواده خود شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت اظهار کرد: لرستان جز استان‌هایی بوده که میزان بیماری خیلی بالا نیست اما جوانان و میان سالان زیادی در بیمارستان‌ها بستری هستند که باید با همراهی مردم هر چه زودتر بیماری در استان به نقطه صفر برسد.

وی بیان کرد: در حوزه تامین نیروی متخصص مورد نیاز حوزه بهداشت و درمان، طی شهریور ماه توجه بیشتری به استان لرستان خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه کمبودهایی در حوزه زیرساخت‌های درمانی لرستان وجود دارد که قدیمی است و باید اصلاح شوند بیان کرد: وزارت بهداشت در کنار لرستان است و برای رفع این کمبودها اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی گفت: لرستان به توسعه تخت‌های ویژه نیاز دارد و در مرحله اول ۳۸ تخت ویژه با همه تجهیزات مرتبط به استان اختصاص یافته است.

جان بابایی گفت: تا کنون ۲۰ مورد از این تخت‌ها در استان استقرار یافته و ۱۰ مورد دیگر نیز طی چند روز آینده به استان وارد می‌شود، تلاش ما این بوده که تا کمتر از ۲ هفته آینده همه این تجهیزات و تخت‌های ویژه را تکمیل کنیم.

وی با اشاره به مرکز سوختگی لرستان و کمک این وزارتخانه برای به نتیجه رسیدن آن افزود: همچنین حوزه قلب و عروق استان باید ساماندهی شود و تجهیزات بیشتری برای لرستان در نظر گرفته شود چرا که تجهیزات این حوزه ناکافی است.

حاج بابایی ادامه داد: خرید این تجهیزات نیز جز لیست خرید وزارت بهداشت است و امیدواریم با تأمین ارز، این تجهیزات نیز در اختیار استان قرار بگیرند.

جان بابایی گفت: تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در حوزه درمان استان در دستور کار است و در این راستا ممکن است به دلیل کرونا نیروهای درمانی استان خسته شده باشند که طی شهریور ماه در توزیع نیروی متخصص توجه بیشتری به لرستان خواهیم داشت.

منبع: ایرنا

کد خبر 433898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.