۹۸ درصد جمعیت اردستان زیر پوشش بیمه هستند

فرماندار اردستان گفت: بر اساس آمار موجود افزون بر ۴۱ هزار نفر در شهرستان از پوشش بیمه‌ای برخوردار هستند که ۹۸ درصد جمعیت منطقه را شامل می‌شود.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا تاملی امروز _چهارشنبه_ در دیدار با کارکنان تامین اجتماعی اردستان گفت: مجموعه خدمات و عملکرد این شعبه به بیمه‌شدگان و تولیدکنندگان‌ رضایت‌بخش و قابل تقدیر است، به گونه‌ای که در حال حاضر ۲۷ هزار نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی و ۱۴ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند و نیروهای مسلح هم که بیمه جداگانه دارند.

وی بیان کرد: این دستگاه با تعداد زیادی از مردم‌ در ارتباط است و بیش از ۶۸ درصد جمعیت را زیر پوشش دارد که برای خانواده‌ها، مستمری بگیران‌، سالمندان و جوانان مهم و با منفعت اقتصادی همراه است و مردم در این مقوله بیشتر حساس هستند و از این رو نقش تامین اجتماعی برجسته است.

فرماندار اردستان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور که صاحبان بنگاه‌های اقتصادی و تولیدکنندگان‌ بیش از گذشته زیر فشار هستند، انتظار حمایت بیشتری از این دستگاه دارند و می‌تواند نارضایتی به همراه داشته باشد، اما با تلاش کارکنان این شعبه، نارضایتی در شهرستان شنیده نشده است.

وی یادآور شد: این شعبه در اوایل دهه ۹۰ یک واحد صنعتی را به دلایل گوناگون به تعطیلی کشاند و سرمایه‌گذار را بدبخت کرد اما امروز عملکردی به طور کامل متفاوت دارد که مشخص است.

تاملی ادامه داد: امروز نگاه مثبت تامین اجتماعی در گره‌گشایی از کار سرمایه‌گذاران واقعی می‌تواند در تولید و اشتغال بسیار اثرگذار و برجسته باشد، از سویی این شعبه در شرایط کنونی شیوع کرونا و پرداخت بیمه بیکاری با افزایش درخواست‌ها روبه‌رو شده است که می‌طلبد با تلاش بیشتر مشکل مراجعان حل و فصل شود.

وی تصریح کرد: در این بخش دچار فقدان هماهنگی زمان اطلاع‌رسانی تسهیلات با اقدام آن بودیم که نارضایتی ایجاد کرد اما باید کمک شود این موضوع به خوبی پیش برود و واجدان شرایط حداکثر منفعت را ببرند.

فرماندار اردستان اظهار کرد: شرایط اجتماعی و جامعه شناسی اردستان به گونه‌ای است که نقش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، تامین اجتماعی و بهزیستی را پررنگ‌تر می‌کند، چرا که قشر سالمند نزدیک به ۲۰ درصد جمعیت هستند و ۱۱ درصد زیر پوشش کمیته امداد، ۹ درصد مستمری‌بگیر تامین اجتماعی و بخشی زیر پوشش بهزیستی هستند.

وی اضافه کرد: ما با اردستانی که رونق اقتصادی خیلی قوی داشته باشد، فاصله داریم و تا زمانی که از نظر فرهنگ کار و کارآفرینی، مهارت حل مساله و توسعه به یک جایگاه خاص برسیم، نهادها باید نقش حمایتی خود را برای مردم داشته باشند.

سرپرست شعبه تامین اجتماعی اردستان نیز در ادامه گفت: مجموعه مدیریت شهرستان در راستای حمایت از تولید و تحقق شعار سال تلاش کرده‌اند با رفع موانع تولید و حمایت از کارفرمایان چرخ تولید را فعال نگه دارند که به تعبیر زیبای رهبر معظم انقلاب، رزمندگان جنگ اقتصادی هستند.

روح اله رعیتی بادی افزود: با وجود مشکل‌های زیاد در یک سال گذشته شاهد افزایش واحدها و کارگاه‌های تولیدی در این شهرستان بودیم؛ به طوری که از یک هزار و ۴۶۵ واحد به یک هزار و ۵۵۸ واحد تولیدی و کارگاه فعال در رسیده است و در حال حاضر ۱۴ هزار و ۹۲۲ نفر بیمه شده تبعی از خدمات بیمه‌ای این سازمان استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: ۲۵ هزار و ۲۴۰ نفر از جمعیت شهرستان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و آمار بیمه‌شدگان اجباری شامل افراد شاغل در کارگاه‌های شهرستان با وجود همه مشکلات اقتصادی در کشور و به تبع آن اردستان، تا پایان اسفند ۹۸ به بیش از ۱۰ هزار و ۳۱۸ نفر رسید که ۶ هزار و ۶۰۰ نفر بیمه شده اصلی و سایرین مربوط به خویش‌فرما و فعالان دیگر اصناف بود.

سرپرست شعبه تامین اجتماعی اردستان با اشاره به افزایش ۵۰۰ نفری این آمار نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن، گفت: بیمه‌شدگان در سال‌جاری نسبت به فروردین ۹۸ نیز نزدیک چهار درصد رشد داشته است.

رعیتی بادی گفت : یک هزار و ۸۴۷ نفر بازنشسته تامین اجتماعی هستند و در مجموع سه هزار و ۷۸۱ نفر بیمه شده اصلی و تبعی را شامل می‌شود که ۹ درصد جمعیت مستمری بگیر هستند و منجمله ۱۵۲ نفر مرد و زن از مقرری ماهیانه برخوردارند.

وی بیان کرد: سال گذشته افزون بر ۴۱ میلیارد و ۷۰۸ میلیون ریال پرداختی کوتاه مدت شامل غرامت ایام بیمه، کمک هزینه ازدواج، کفن و دفن، پروتز، ایام بیماری و بارداری به بیمه شدگان پرداخت شده است.

سرپرست شعبه تامین اجتماعی اردستان‌ با اشاره به پنج گروه بیمه‌ای شامل اجباری، اجتماعی خاص، توافقی، غیراجباری عادی و غیراجباری کمک دولت، یادآور شد: شهرستان دارای یک شعبه اصلی و ۲ شعبه اغماری در شهرهای زواره و مهاباد است که در زواره در طول هفته و در شهر مهاباد ۲ روز در هفته به مراجعان خدمات دهی می‌کند.

۱۹ تا ۲۵ تیرماه هفته تامین اجتماعی نام‌گذاری شده است.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 433890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.