جزئیات استخدام ۲۵ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش اعلام شد

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش جزئیات استخدام ۲۵ هزار معلم جدید در آموزش و پرورش را اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، یارمحمد حسین بر در ارتباط با شبکه خبر با اشاره به ابلاغ قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس در ۱۳ شهریور ۹۷، اظهار کرد: بر اساس آن قانون مکلف هستیم تا پایان برنامه ششم همه مشمولان را جذب کنیم و ۴ گروه داشتیم که از بین آنها آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی بر اساس متن قانون و آئین نامه اجرایی ملزم به شرکت در یک آزمون داخلی هستند که این آزمون هفته گذشته برگزارشده و بعد از اعلام نتیجه بر اساس ۲۵ هزار و ۴۹۷ مجوزی که سازمان اداری استخدامی صادر کرده و همچنین امتیازات کسب شده جذب می‌شود.

وی افزود: پذیرفته شدگان طبق آئین نامه اجرایی باید یک دوره مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان را طی کنند. از قبل فرم امتیازبندی را تنظیم و به استان‌ها ارسال کردیم که امتیازات نیروهای حق التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان پیش دبستانی بر اساس قانون که در دانشگاه فرهنگیان بر اساس قانون محاسبه و لحاظ می‌شود. سابقه همکاری با آموزش و پرورش، مدرک تحصیلی، ارتباط رشته تحصیلی با رشته تدریس و … در امتیاز بندی لحاظ می‌شود.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش درباره تعداد معلمان حق‌التدریس که اکنون در آموزش و پرورش تدریس می‌کنند، تصریح کرد: ۵۸ هزار و ۱۰۰ نفر از همکارانمان جزو این گروه‌ها هستند که با ما همکاری می‌کنند و بر اساس قانون تفسیری که اخیراً مصوب شد ۳۰ هزار نفر دیگر به این دامنه اضافه خواهد شد که ما تا ۲ سال دیگر علاوه بر جذب این ۲۵ هزار و ۴۹۷ نفر، طی مجوزهایی که دریافت خواهیم کرد این تعداد را هم جذب می‌کنیم. تا آخر سال ۱۴۰۰ مکلف به جذب این گروه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۳ هزار نیروی حق التدریس آزاد ما را آموزشیاران نهضت سوادآموزی تشکیل می‌دهند که در آزمون اخیر هم شرکت کردند ۲۴ هزار نفر از آموزشیاران در آزمون اخیر شرکت کردند و هر میزان از آنها که حدنصاب را کسب کنند وارد دوره‌های آموزشی می‌شوند.

کد خبر 433872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.