هشدار هواشناسی درباره بارش باران تابستانی در استان اصفهان

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک و احتمال بارش باران تابستانی در مناطق شمال، شرق، مرکز و غرب استان اصفهان در ۲۴ ساعت آینده خبر داد.

فاطمه زهرا سیدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت جوی ناپایدار در سطح استان اصفهان است بر این اساس در سه روز آینده به ویژه ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید در بسیاری از مناطق استان پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وزش باد شدید در مناطق شرقی، شمالی و مرکز استان به وقوع گرد و خاک محلی منجر می‌شود، افزود: بارش باران تابستانی از بعد از ظهر امروز و روز پنج شنبه در برخی مناطق به ویژه نواحی شمالی، غربی و حتی مرکزی استان دور از انتظار نیست.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به افزایش ۲ تا چهار درجه‌ای دما در ۲۴ ساعت آینده، گفت: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۳۸ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

سیدان اضافه کرد: در این بازه زمانی خور و بیابانک با دمای ۴۰ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

همچنین اداره کل هواشناسی استان اصفهان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ناپایداری‌های جوی، وزش باد همراه با گرد و خاک و رگبار باران و رعد و برق از بعد از ظهر چهارشنبه ۲۵ تیر تا پایان روز پنجشنبه ۲۶ تیر ۹۹ بسیاری از مناطق به ویژه نواحی شرق، شمال، غرب و مرکز استان اصفهان را فرامی گیرد.

با فعالیت این سامانه ناپایدار احتمال شکستن درختان فرسود، کاهش کیفیت هوا، دید افقی، اختلال در تردد محورهای جاده‌ای در مناطق درگیر باد و گرد و خاک شمال و شرق استان و همچنین جاری شدن روان آب موقتی در مناطق تحت تأثیر بارش باران و خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد، از این رو اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی در خصوص بارش‌های تابستانی ضروری است.

کد خبر 433841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.