نحوه برگزاری مرحله سوم آزمون المپیاد کامپیوتر اعلام شد

دستورالعمل نحوه برگزاری مرحله سوم آزمون المپیاد کامپیوتر با توجه به شیوع بیماری کرونا از سوی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان به ادارات کل استان‌ها ابلاغ شد.

به گزارش ایمنا به نقل ازمرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در راستای اجرای پروتکل‌های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان دستورالعمل نحوه برگزاری مرحله سوم آزمون المپیاد کامپیوتر به ادارات کل استان‌ها ابلاغ کرد.

بر این اساس، با توجه به ادامه‌دار بودن شیوع بیماری کرونا وعدم امکان حضور ۸۰ نفر برگزیده مرحله دوم آزمون المپیاد کامپیوتر در آزمون عملی مرحله سوم (به‌صورت حضوری)، ۷ بند اصلاحی نحوه برگزاری این المپیاد در تابستان ۹۹ به شرح زیر ابلاغ شد:

۱- امسال مرحله سوم المپیاد کامپیوتر برگزار نمی‌شود:

هرسال حدود ۸۰ نفر برگزیده مرحله دوم در آزمون عملی مرحله سوم شرکت کرده و حداکثر تا ۴۰ نفر برگزیده این آزمون به دوره آموزشی تابستان راه می‌یافتند. امسال ۸۰ نفر برگزیده آزمون مرحله دوم (پس از شرکت در کلاس‌های آموزشی این المپیاد که به‌صورت مجازی برگزار می‌شود) در آزمون پایانی دوره تابستانی شرکت می‌کنند.

۲- کلاس‌های آموزشی دوره تابستان ۹۹ این المپیاد به‌صورت مجازی از روز شنبه به تاریخ ۴ مرداد ۹۹ شروع و تا روز جمعه به تاریخ ۱۴ شهریور ۹۹ برای عموم دانش آموزان ارائه خواهد شد.

مجموعه‌ای از فیلم‌ها، منابع درسی و تمرین‌ها به‌تدریج و در این بازه زمانی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد. همه دانش آموزان در هر رده سنی و هر رشته‌ای می‌توانند به‌صورت کاملاً اختیاری از این منابع آموزشی استفاده کنند. (حضور در این کلاس‌ها برای شرکت‌کنندگان هیچ‌گونه حقی ایجاد نمی‌کند و گواهی یا مدالی برای شرکت در این دوره به هیچ‌کس اعطا نخواهد شد.)

۳- با اعلام نتایج قطعی مرحله دوم، برای ۸۰ نفر برگزیده این المپیاد به مدت یک هفته (۱۵ لغایت ۲۲ شهریور) کلاس رفع اشکال (به‌صورت آنلاین) برگزار می‌شود.

۴- آزمون‌های تئوری و عملی پایان دوره آموزشی تابستان، از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۷ شهریور، پس از کسب مجوزهای لازم از ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به‌صورت حضوری و متمرکز در تهران برگزار خواهد شد.

۵- درخواست‌های تجدیدنظر در تاریخ‌های ۲۹و۳۰ شهریور بررسی و نتایج نهایی دوره در پایان شهریورماه اعلام خواهد شد.

۶- در پایان دوره آموزشی تابستان، حداکثر به ۴۰ نفر که بالاترین نمره علمی و عملی را در آزمون‌های این دوره کسب کرده‌اند، مدال اعطا خواهد شد (۸ مدال طلا، حداکثر ۱۶ مدال نقره و ۱۶ مدال برنز).

۷- دانش آموزان پایه دهم دارنده مدال نقره کشوری المپیاد کامپیوتر دوره آموزشی تابستان ۹۸-۹۹ بنابر تصویب کمیته علمی کامپیوتر، در صورت تمایل می‌توانند بدون شرکت در آزمون‌های مرحله اول و دوم، در دوره آموزشی تابستان ۹۹ حضور یابند.

کد خبر 433831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.