آغاز عملیات اجرایی تصفیه‌خانه تکمیلی جنوب اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان از آغاز عملیات اجرایی پروژه تصفیه‌خانه تکمیلی جنوب اصفهان خبر داد و گفت: برنامه‌ها و راهبردهای عملیاتی برای سازگاری و صرفه‌جویی در حوزه مصرف آب فضای سبز شهر اصفهان بر اساس برنامه‌ریزی محقق شده و در حال اجراست.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از اقدامات و برنامه‌های شهرداری به منظور کاهش مصرف و افزایش بهره‌وری و همچنین مدیریت تأمین، توزیع و مصرف آب در بخش فضای سبز تکمیل طرح‌های کلکتورها، مخازن آب و احداث تصفیه خانه‌های تکمیلی بوده است.

وی تصریح کرد: در سال‌جاری طبق برنامه‌ریزی دو پروژه تصفیه خانه تکمیلی پساب واقع در جنوب و شمال اصفهان عملیات اجرایی خود را آغاز می‌کند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح»، گفت: در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی یکشنبه گذشته کلنگ عملیات احداث تصفیه خانه جنوب شهر واقع در منطقه شش با اعتباری افزون بر ۱۷ میلیارد تومان بر زمین زده شد که تا انتهای سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به عرصه‌های فضای سبز تحت پوشش تصفیه خانه جنوب گفت: با احداث این تصفیه خانه محدوده‌های پارک جنگلی شرق اصفهان، باغ رضوان، میدان میوه تره بار، بخشی از اراضی هزار دره و برخی از عرصه‌های فضای سبز مناطق چهار و شش تحت پوشش شبکه آبیاری آن قرار خواهند گرفت.

امیری ادامه داد: با اجرایی شدن تصفیه خانه تکمیلی جنوب در فصل تابستان ۵۰۰ هکتار و در زمستان در حدود ۸۰۰ هکتار از ارضی فضای سبز اصفهان تحت پوشش آبیاری آن قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص کیفیت پساب خروجی این تصفیه خانه، اظهار کرد: نوع فرآیندهای تصفیه در تصفیه خانه تکمیلی جنوب اصفهان به صورت بیولوژیکی با روش MBBR (راکتور بیولوژیکی با بستر رشد معلق) ، تصفیه شیمیایی به روش انعقاد، لخته‌سازی و ته نشینی برنامه ریزی شده است و گندزدایی به روش الکترولیز نمک طعام و تولید مولتی اکسیدان طراحی شده است که مناسب برای آبیاری عرصه‌های فضای سبز شهری مطابق با استانداردهای معتبر داخلی و خارجی است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به ظرفیت کمی این تصفیه خانه گفت: دبی ورودی به تصفیه خانه ۲۴۰ لیتر بر ثانیه معادل ۲۰۷۳۶ متر مکعب در شبانه روز است.

وی تصریح کرد: تمام مراحل تصفیه زیر نظر متخصصان حوزه معاونت خدمات شهری و معاونت عمران شهرداری اصفهان برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

امیری با بیان اینکه برای استفاده از منابع پایدار (پساب) احداث سامانه انعقاد، لخته‌سازی، و ته‌نشینی تصفیه‌خانه تکمیلی سپاهان شهر با ظرفیت ۱۴۰ لیتر بر ثانیه و پنج میلیارد تومان اعتبار از هفته گذشته اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مناطقی که پساب جایگزین آب مصرفی فضای سبز شده، شهرداری اصفهان به منظور افزایش سطح آب‌های زیرزمینی نسبت به استفاده نکردن از چاه‌های آب فضای سبز اقدام کرده است.

کد خبر 433821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.