آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان ۲ هفته به تعویق افتاد

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان از لغو آزمون استعدادهای درخشان در تاریخ ۲۷ تیرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه مهاجرانی در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خبر با اشاره به زمان برگزاری آزمون مدارس استعدادهای درخشان اظهار کرد: این آزمون قرار بود ۲۷ تیرماه برای پایه‌های ورودی هفتم و دهم در صبح و عصر برگزار شود که با توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت در خصوص بحران کرونا لغو شد.

وی با بیان اینکه لغو این آزمون از جمله مصوبات ستاد ملی کرونا بوده است، تصریح کرد: بر اساس پیشنهاد ارائه شده قرار است دو هفته آینده این آزمون برگزار شود.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان اضافه کرد: ۱۰ مرداد زمان پیشنهادی برای برگزاری این آزمون است و ما در این زمان پیشنهادی نیز با توجه به لزوم توجه به حفظ سلامت همگانی باز هم بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا رفتار خواهیم کرد.

مهاجرانی در خصوص زمان اعلام نتایج این آزمون با توجه به تأخیر در زمان برگزاری آن ادامه داد: واقعیت این است که نمی‌توانم بگویم هیچ شرایط ویژه‌ای نیست. به هر حال شرایط کشور فوق‌العاده است و باید فرایند ویژه‌ای هم طراحی کنیم تا در زمان صرفه جویی کنیم. همه تلاش من و همکارانم در آموزش و پرورش این است که با حداقل نارضایتی و حداکثر سلامت این آزمون برگزار شود. امیدواریم در زمان بعدی بتوانیم آزمون را برگزار کنیم و  به تعویق نیفتد.

وی درباره تعداد شرکت کنندگان این آزمون گفت: حدود ۳۳۰ هزار نفر برای شرکت در هر دو آزمون ورودی ثبت نام کرده بودند ولی احتمالاً به دلیل نگرانی اولیا حدود ۶۰ درصد ثبت نام کنندگان کارت ورود به جلسه را دریافت کرده بودند. در واقع ۲۱۰ هزار نفر قرار بود رقابت کنند.

رئیس مرکز استعدادهای درخشان درباره برگزاری المپیادها نیز گفت: المپیادها در مرحله دوم در حال برگزاری است و فردا آخرین روز است. می‌دانید که المپیادهای جهانی بخشی به صورت مجازی برگزار می‌شود و بخشی هم مثل فیزیک از سوی کشور میزبان لغو شد. اما المپیادهای شیمی، کامپیوتر، زیست شناسی و ریاضی برگزار می‌شود. طبیعتاً قسمت عملی المپیادها حذف می‌شود و فقط تعیین تکلیف المپیاد نجوم مانده است که منتظر اعلام نتایج کمیته جهانی هستیم.

کد خبر 433814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.