حناچی: یک بارندگی می‌تواند شبکه مترو تهران را مختل کند

شهردار تهران با بیان اینکه کلانشهر تهران و همه کلانشهرها به طور طبیعی مستعد بروز بحران های عادی هستند، گفت: یک بارندگی می‌تواند شبکه مترو تهران را تحت تاثیر خود قرار دهد.

به گزارش ایمنا، پیروز حناچی» روز چهارشنبه در جلسه ستاد محلی پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهر تهران اظهار کرد: ازدحام جمعیت و رعایت نکردن پروتکل‌ها به راحتی باعث ایجاد یک بحران می‌شود.

وی افزود: بحران‌هایی که می‌توانند به صورت یک هم افزایی مشکلاتی را به وجود آورند تبدیل به بحرانی در مقیاس ملی می‌شود و بخشی با مراقبت و بالا بردن هزینه رعایت نکردن استانداردها قابل پیشگیری است، اما در شهری زندگی می‌کنیم که چندین بار با زلزله‌های مختلف دست و پنجه نرم کرده است.

شهردار تهران با بیان اینکه بخشی از این سرزمین زلزله‌های سنگینی را تجربه کرده افزود: باورمان باشد که زلزله در سرزمین ما یک واقعیت است و اصلی‌ترین بحران است که به شکل دوره‌ای و طبیعی رخ می‌دهد و قابل پیگیری است و به طور متوسط در کشور هر ۱۰ سال یکبار زلزله سنگینی را تجربه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در این سال‌های اخیر تجربیات خوبی از این حوادث کسب کردیم، گفت: گسل‌های اصلی و پهنه‌های آن در پایتخت شناسایی شده و تصمیمات با ریسک بالا در این مناطق گرفته نمی‌شود و این اقدامات برای کاهش خسارت در حوادث زلزله صورت گرفته است.

حناچی با بیان اینکه آمادگی مدیریت شهری تهران با ۲ دهه قبل قابل مقایسه نیست و پیشرفت‌های خوبی داشتیم گفت: بیش از ۱۰۰ پد بالگرد در تهران شناسایی و علامت‌گذاری شده که با یک هزینه مناسب این اقدامات تأثیرگذار انجام شد.

وی با بیان اینکه در شهر تهران که تراکم جمعیت بالا است نیازمند عرصه‌های باز هستیم، خاطرنشان کرد: باید این عرصه‌ها را به هر بهانه‌ای که هست حفظ کنیم و به همین دلیل پادگان ۰۶، دوشان تپه و قلعه را می‌خواهیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 433812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.