کاهش استفاده شهروندان مشهدی از حمل ونقل عمومی

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: میزان استفاده شهروندان مشهدی از وسایل حمل ونقل عمومی نظیر اتوبوس و مترو کاهش زیادی یافته است.

خلیل الله کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: قبل از شیوع بیماری کرونا روزانه حدود ۲۳۰ تا ۲۴۰ هزار نفر توسط خط یک و دو قطار شهری و در اتوبوسرانی حدود ۸۰۰ تا ۸۵۰ هزار نفر جابجا می‌شدند.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا، فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد موقتاً متوقف شد که پس از راه‌اندازی مجدد تعداد مسافران قطار شهری به ۹۵ هزار نفر و مسافران اتوبوس به حدود ۴۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کرد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد تصریح کرد: در حال حاضر و با شیوع دوباره همه‌گیری ویروس کرونا تعداد مسافران قطار شهری به ۷۵ هزار نفر و مسافران اتوبوس‌های شهر به ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه این روزها با توجه به شرایط به وجود آمده شهروندان کمتر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، تاکید کرد: استفاده از ماسک در قطار شهری مشهد اجباری شده و مسافران پیش از ورود به واگن‌ها ملزم به استفاده از ماسک شده‌اند.

کاظمی گفت: بر اساس طرح فاصله‌گذاری اجتماعی صندلی‌های قطارها و ایستگاه‌ها نشانه‌گذاری شده و پوسترها و کلیپ‌های آموزشی نیز تهیه شده که در قطارها و ایستگاه‌ها پخش شده است

وی تصریح کرد: تمام قطارها و ایستگاه‌ها هر شب ضدعفونی می‌شود، علاوه بر این قطارها و ایستگاه‌ها در طول شبانه روز به صورت جزئی نیز ضدعفونی می‌شود.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد افزود: به شورای اسلامی شهر پیشنهاد شده در روزهای تعطیل فعالیت قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد متوقف شود.

کد خبر 433797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.