رونق اقتصاد شهری معطوف به توسعه صنایع دستی است

رئیس دانشگاه هنر اصفهان گفت: رونق اقتصاد آینده شهر تنها محتاج صنعت نیست و در آینده معطوف به توسعه صنایع دستی مانند خاتم خواهد بود تا با حفظ اصالت‌ها بتواند بازاری جدید خلق کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا نصر اصفهانی رئیس دانشگاه هنر اصفهان در جلسه هم‌اندیشی و بررسی موانع ایجاد باغ کارگاه خاتم گفت: باغ کارگاه خاتم ایده بسیار خوبی است که می‌تواند در راستای توسعه اقتصادی، حداقل در سطح منطقه مورد حمایت قرار گیرد.

وی افزود: یکی از وظایف نانوشته و ناپیدای شهرداری‌ها کمک به رونق اقتصاد شهری است و این ایده با توجه به نمونه‌های مشابه مانند بازار گل و گیاه که بازدهی بسیار خوبی داشت می‌تواند در حد بسیار بالایی مورد توجه قرار بگیرد. می‌توان از صنایع دستی چند هزار ساله شهر اصفهان که جای کار بسیاری دارد و از پتانسیل بالایی هم برخوردار است برای اشتغال‌زایی در شهر بهره برد.

رئیس دانشگاه هنر اصفهان تاکید کرد: رونق اقتصاد آینده شهر تنها محتاج صنعت نیست و در آینده معطوف به توسعه صنایع دستی مانند خاتم خواهد بود تا با حفظ اصالت‌ها بتواند بازاری جدید خلق کرد. در مراحل بعد نیز با حمایت مسئولان و مشارکت جوانان که باعث آوردن ایده‌های نو و خلاق است، تعامل با دیگر صنایع فرهنگی و اقتصادی و حضور شرکت دانش بنیان بستر پیشرفت را فراهم آورد.

نصر ضمن تقدیر از تلاش‌های مسئولان شهرداری منطقه ۱۵ به جهت تلاش در پیشبرد و اعتلای فرهنگ، عمران و اقتصاد منطقه، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری و کمک از سوی دانشگاه هنر اصفهان جهت خلق فضاها و ایده‌های خلاقانه اعلام کرد.

احداث باغ کارگاه خاتم در منطقه ۱۵

مسعود قاسمی، مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در ادامه این جلسه اظهار کرد: صنعت خاتم ارزش هنری فوق‌العاده زیادی دارد که سابقه آن به زمان‌های گذشته باز می‌گردد. البته هنر خاتم‌کاری همانند سایر رشته‌های صنایع دستی در سال‌های اخیر با رکود و فراموشی مواجه شده است، از این رو هدف از برگزاری این جلسات بررسی و مشارکت همه مسئولان ذی‌ربط و تلاشگران این عرصه برای رفع این معضل است.

وی از احداث باغ کارگاه خاتم در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان خبر داد و گفت: این منطقه یکی از قطب‌های تولید خاتم اصفهان و ایران است.

در پایان جمعی از خاتم‌کاران منطقه نیز ضمن قدردانی از اهمیت دادن مسئولان به این هنر و هنرمندان آن، درخواست‌های خود را مبنی بر لزوم تحقیق و توسعه مجموعه (R&D) و انجام پژوهش‌های دقیق و منظم از طرف دانشگاه هنر در زمینه فروش و بازاریابی و به‌روزرسانی صنایع دستی و مدرنیته کردن این صنعت به خصوص صنایع خاتم خوراسگان مطرح کردند.

کد خبر 433782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.