اصفهان به شبکه جهانی شهرهای دوستدار کودک جهان می‌پیوندد

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: اصفهان با عبور از مرحله دوم برنامه‌های اجرایی به شبکه جهانی شهرهای دوستدار کودک می‌پیوندد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد حسینی‌نیا در آئین معارفه رئیس گروه شهر دوستدار کودک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری با تقدیر از فعالیت‌های شده در راستای تحقق اهداف شهر دوستدار کودک در سال گذشته، بر استفاده از ظرفیت و پتانسیل تمام بخش‌های مربوطه و هم‌افزایی در راستای تحقق این اهداف تاکید کرد.

وی افزود: اصفهان وقتی شهر تمدن‌ساز عنوان می‌شود مبین غنای فرهنگی، تاریخی و شهرسازی آن است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: در سال گذشته و امسال برنامه اجرایی برای تحقق اهداف شهر دوستدار کودک در دستور کار قرار گرفته، البته تاکنون در حوزه نظری برنامه‌ها دنبال شده و در ادامه نیز باید در حوزه اجرایی به یک برون داد مطلوب برسیم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در حوزه علمی و عملیاتی، مجموعه دست اندرکار تحقق شهر دوستدار کودک قوی‌تر از گذشته فعالیت‌های خود را دنبال کنیم، گفت: اگر بتوانیم در سال‌جاری و در نهایت شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۰ گام دوم برنامه‌های مربوط به شهر دوستدار کودک را انجام داده و به یک برون داد مطلوب در برنامه‌ها برسیم از این مرحله عبور کرده و به گام سوم یعنی ورود به شبکه جهانی شهرهای دوستدار کودک خواهیم رسید.

حسینی‌نیا خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌هایی که در حوزه شهر دوستدار کودک دنبال می‌شد می‌توان به مواردی همچون ارتقای کیفی فضاهای شهری برای کودکان و نظارت بر حسن اجرا، برند سازی، ترویج و آموزش اصول صحیح تربیتی و آموزشی کودکان از طریق شبکه سازی فضاهای اجتماعی و شهری، توسعه و ارتقای کیفی بازیکده ها یا فضاهای بازی مطلوب برای کودکان شهر و مشارکت کودکان در مدیریت شهری اشاره کرد.

وی ادامه داد: از تولیدات و انتشارت علمی و فرهنگی مربوط به حوزه کودکان در راستای ترویج رویکرد شهر دوستدار کودک حمایت شده است.

کد خبر 433773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.