کاهش ۶۰ درصدی استفاده از ناوگان حمل و نقل تربت‌حیدریه

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تربت‌حیدریه گفت: به علت شیوع ویروس کرونا استفاده مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر به میزان ۶۰ درصد کاهش یافته ‌است.

به گزارش ایمنا، محسن قندهاری با بیان اینکه کاهش استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی سبب کاهش درآمد اتوبوسرانی و رانندگان تاکسیرانی شده است، اظهار کرد: برای جبران خسارت رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی مکاتباتی برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت صورت گرفته اما تاکنون پاسخی دریافت نشده است.

وی ادامه داد: تا کنون در سه مرحله حدود چهار هزار و ۴۰۰ ماسک بین رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی تربت‌حیدریه توزیع شده است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تربت‌حیدریه گفت: ضدعفونی مستمر تاکسی‌ها و اتوبوس‌های واحد شهری به صورت روزانه و قبل از هر سرویس، ضدعفونی ساختمان اداری و مرکز معاینه فنی به صورت روزانه، ضدعفونی کردن خودروهای مراجعه کننده به مرکز معاینه، اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی، انجام متناوب تب‌سنجی رانندگان حوزه درون شهری، تهیه و نصب بروشور مربوط به پیشگیری از ویروس کرونا در ناوگان حمل و نقل عمومی و جلوگیری از سوار شدن مسافران فاقد ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر اقدام‌های این سازمان است.

قندهاری افزود: در راستای حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از تبادل اسکناس، تاکنون یکصد دستگاه خودرو اقدام به نصب نرم‌افزار موبایلی (تاپ) کرده‌اند و در خصوص مزایای استفاده از این نرم‌افزار به مسافران نیز اطلاع‌رسانی شده است اما متأسفانه بخش زیادی از مردم هنوز به شیوه‌های نقدی اقدام به پرداخت کرایه می‌کنند و این امر ما را در انجام پروتکل‌های بهداشتی با چالش مواجه کرده است.

وی گفت: از شهروندان درخواست می‌کنیم برای نصب نسخه موبایلی نرم‌افزار یاد شده به آدرس اینترنتی https://top.ir مراجعه کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 433771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.