راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری و بازآفرینی شهری در محله شاهد

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان از راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری و بازآفرینی شهری در محله شاهد داد و گفت: از جمله مزایای راه‌اندازی این دفاتر سیاست‌گذاری و تبیین راهکار برای جلب مشارکت مردم جهت رفع مسائلی است که منجر به آسیب اجتماعی می‌شود.

علی اصغر شاطوری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پیرو انعقاد قرارداد با یکی از شرکت‌های مشاور در حوزه ساخت و ساز در راستای راهنمایی و هدایت مالکان در بافت فرسوده، دفتر تسهیل‌گری و بازآفرینی شهری محله شاهد ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ۱۶۰ هکتار از محدوده قانونی منطقه در بافت فرسوده است، تصریح کرد: ریزدانگی خانه‌ها و عرض نامناسب معابر و گذرها در بافت فرسوده موجب بروز مشکل در امدادرسانی خودروهای آتش نشانی و اورژانس در مواقع بروز خطر و حادثه است که با نوسازی و بهسازی معابر از ایجاد حادثه جلوگیری و به توسعه شهری کمک می‌شود.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت دفاتر تسهیلگری در حوزه کالبدی در سال‌های اخیر راه‌اندازی شده تا بافت‌های فرسوده احیا شود.

وی گفت: دفاتر تسهیل‌گری به عنوان حلقه واسط بین شهروندان ساکن در بافت و مجموعه مدیریت شهری است که باید مهارت‌ها، دانش و تخصص لازم را برای برقراری ارتباط مؤثر و مستمر دارا باشند.

شاطوری دفاتر تسهیل‌گری را حلقه وصل ارتباط مردم و نهادهای خدمات رسان دانست و افزود: دفاتر تسهیل‌گری باید از یک سو با بدنه اجتماعی کار کرده و آنها را به کار بگیرد و از سوی دیگر باید هماهنگی لازم با دستگاه‌های خدمات رسان را برای انجام اقدامات انجام دهد.

کد خبر 433769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.