از نمایش شیرینِ فرهاد در پسا شفر تا عملکرد نوسانی این روزها

فرهاد مجیدی روزهای پراسترسی را در استقلال می‌گذارند. او که از محبوب‌ترین بازیکن‌های تاریخ آبی‌ها به حساب می‌آید، پس از عملکرد خوبی که در پنج دیدار پایانی فصل قبل به عنوان سرمربی استقلال داشت، دوباره روی نیمکت نشسته، اما این بار چالش‌های جدی‌تری سر راه او قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرهاد مجیدی که با گل‌های خاطره انگیز و تأثیر مستقیم در پیروزی چهار دربی پشت سر هم استقلال، به اسطوره آبی‌ها تبدیل شده بود، سال گذشته بالاخره پس از خداحافظی ناگهانی‌اش با مستطیل سبز و پس از چند سال به استقلال بازگشت. او از نیم فصل دوم سال گذشته در کنار وینفرد شفر قرار گرفت تا به پیرمرد آلمانی در باقی بازی‌های لیگ و آسیا کمک کند.

۵ نمایش درخشان مجیدی پس از شفر

شروع کار مجیدی به عنوان دستیار در تیم سابق خود، چندان خوشایند نبود و نتایج ضعیف شفر یکی پس از دیگری فرا رسید. حذف زود هنگام در آسیا و از دست رفتن فرصت قهرمانی لیگ برتر با شکست مقابل شهر خودرو، بالاخره سند اخراج مرد آلمانی نیمکت آبی‌ها را امضا کرد تا سکان هدایت استقلال برای چند دیدار انتهایی فصل، در اختیار فرهاد مجیدی قرار بگیرد.

مجیدی که اولین تجربه سرمربیگری خود را پشت سر می‌گذاشت، با آزمونی بزرگ روبرو بود. او باید از سهمیه آسیایی استقلال و رتبه سوم آبی‌پوشان در لیگ دفاع می‌کرد و در دو دیدار هر چند تشریفاتی لیگ قهرمانان، نتایج قابل قبولی کسب می‌کرد. مجیدی از پنج دیدار پایانی فصل قبل، ۳ برد و ۲ تساوی به دست آورد و هرگز تن به شکست نداد تا از این آزمون سربلند بیرون آمده باشد. او در دبی، العین را مغلوب کرد و در تهران، هر طور شده سهمیه را برای شاگردانش نگه داشت. این در حالی بود که پیش از فرهاد مجیدی، وینفرد شفر در ۳۵ دیدار فصل پیش از اخراجش ۱۶ برد، ۱۰ تساوی و ۹ شکست را به دست آورده بود.

شروع رویایی مجیدی در کسوت سرمربیگری استقلال، باز هم باعث نشد تا هواداران رضایت به ابقای او بر نیمکت تیم‌شان دهند. فرهاد مجیدی راهی تیم ملی امید شد و آبی‌ها با استراماچونی به توافق رسیدند. سرمربی ایتالیایی استقلال به یکباره عملکرد درخشان و فوق‌العاده‌ای را به ثبت رساند و پس از چند سال طعم حضور در صدر جدول را به آبی‌ها پایتخت چشاند. راه فرهاد تیم ملی امید خیلی زود از یکدیگر جدا شد و مشکلات مالی استراما را رفتنی کرد تا بار دیگر، قرعه سرمربیگری استقلال به نام مجیدی بیفتد.

قمار فرهاد با قبول هدایت استقلال پس از استراما

روزهای تلخ جدایی استراما آنقدر برای هواداران استقلال دشوار بود که انتخاب مجیدی به عنوان جانشین او هرگز به مذاقشان خوش نیامد. در حالی که همزمان با مذاکره آبی‌ها با مرد ایتالیایی، خبرهایی از پیشنهاد باشگاه به مجیدی شنیده می‌شد که نارضایتی بسیاری از طرفداران این تیم تهرانی را همراه داشت. با وجود تمام این شرایط، فرهاد مجیدی ریسک کرد و هدایت استقلال را پس از موفقیت‌های چشمگیر استراماچونی پذیرفت.

این بار هم استارت فرهاد با شاگردانش درخشان بود او در پلی آف آسیا نمایندگان کویت و قطر را گلباران کرد و در لیگ در لحظات پایانی برد دربی را با مساوی عوض کرد. همه چیز بر وفق مراد شماره ۷ محبوب استقلالی‌ها پیش می‌رفت تا ناکامی‌ها در آسیا و شکست برابر گل گهر سیرجان فرا رسید. با این حال انگار شانس درب خانه مجیدی را زده بود و کرونا لیگ را تعطیل کرد تا او از شرایط بحرانی گریخته باشد.

با شروع دوباره لیگ ولی دیگر خبری از استقلال شاداب ماه‌های قبل نبود. بازی پرتنش در اهواز و جا گذاشتن سه امتیازی که فاصله آبی‌ها با رقیب دیرینه را به ۱۱ رساند، با تساوی مقابل نارنجی‌پوشان سایپا تکمیل شد. آبی‌های تهران به رده ششم جدول چسبیدند و این یعنی شاید فصل آینده، اثری از استقلال در لیگ قهرمانان دیده نشود. مثبت شدن تست‌های کرونای استقلالی‌ها و مصدومیت ارسلان مطهری نیز مزید بر علت شد تا مجیدی بیش از پیش تحت فشار قرار گیرد.

شرایط به گونه‌ای برای مجیدی چرخید تا حتی بردها و بازی‌های چشم‌نواز شاگردانش پیش از تعطیلی لیگ را به حساب استرا بنویسند و هواداران مشکلات فعلی استقلال را از تاکتیک‌ها و مدیریت مجیدی بر تیم بدانند؛ ماجرایی که به راحتی قابل پیش بینی بود و حالا محبوبیت شماره ۷ فراموش نشدنی استقلالی را به خطر انداخته است. البته نباید این نکته را از قلم انداخت که مجیدی پس از رسیدن چندین مصدومش برابر تراکتور، نشان داد هنوز هم رگه‌هایی از استقلال ترسناک چند ماه قبل در این تیم وجود دارد و بعید نیست با رسیدن مطهری به ترکیب، فوتبال بار دیگر به فرهاد لبخند بزند.

کد خبر 433758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.