طرح استیضاح روحانی منتفی شد

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اتهامات بی‌اساس دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اتهامات بی اساس نایف الحجرف دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در خصوص یمن اظهار داشت: به دبیرکل جدید شورای همکاری خلیج فارس توصیه می‌کنیم به جای ادامه روند فرافکنی، اتهام زنی و ادعاهای بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران در پیروی از نقش مخرب برخی از اعضای این شورا، تمرکز خود را بر ضرورت توقف حملات ائتلاف متجاوزان به زنان و کودکان یمنی و کمک به حل بحران یمن از طریق گفتگوهای یمنی - یمنی بگذارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: برخی از اعضای شورای همکاری خلیج فارس اکنون در فضایی مرعوبانه بر خلاف خواست ملت‌های عربی و اسلامی منطقه، نسبت به مسائل و تهدیدات اصلی جهان اسلام و ملت مظلوم فلسطین از جانب ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی سکوت اختیار کرده‌اند و به بمباران مردم مقاوم و صبور یمن و محاصره ظالمانه این کشور و جلوگیری از رساندن آذوقه، سوخت و دارو جهت مقابله با شیوع بیماری کرونا پرداخته‌اند.

موسوی خاطرنشان کرد: نحوه برخورد سعودی‌ها و دولت مستعفی هادی با ابتکار دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر توقف درگیری‌ها در سراسر جهان از جمله یمن گویای موضع ریاکارانه این متجاوزان است که علیرغم آتش بس ادعایی، به بمباران‌های وحشیانه خود ادامه داده و با رد طرح صلح یمن از سوی نماینده دبیرکل، همچنان بر تلاش برای حل نظامی این بحران اصرار دارند و تلاش می‌کنند برای منحرف کردن توجهات جهانیان از تجاوزگری هایشان، دیگران را متهم کنند.

طرح استیضاح حسن روحانی با توجه به صحبت‌های رهبری از دستور کار خارج شد

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی که یکی از طراحان طرح استیضاح رئیس جمهور بوده است، با اشاره به برگزاری نشست‌های داخلی نمایندگان که پس از دیدار با مقام معظم رهبری برای بررسی بیانات و رهنمودهای ایشان برگزار شده است، گفت: با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، در جلسات با نمایندگان تصمیم گرفتیم با توجه به ماه‌های پایانی این دولت استیضاح رئیس جمهور را از دستور کارمان خارج کنیم.

نیک‌بین با تاکید بر اینکه به جای استیضاح رئیس جمهور طرح‌های اقتصادی را دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: حال که در سال انتهایی دولت هستیم، تلاش خواهیم کرد ابتدا قوانین لازم را برای بهبود وضعیت اقتصادی به تصویب برسانیم و از سوی دیگر از ابزارهایمان مانند سوال و تذکر هم برای پیگیری مطالبات مردم از مقامات و مسئولان دولتی بهره ببریم.

نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس با اشاره مجدد نسبت به اینکه در مجلس برای مشکلات مردم برنامه‌های جدی داریم، اظهار داشت: تدوین طرح‌هایی برای رفع معضل مشکلات مسکن و مباحث معیشتی مردم ازجمله این طرح‌ها است.

نیک‌بین با بیان اینکه فعلاً استیضاح دیگر در دستورکارمان نیست، خاطرنشان کرد: در این برهه تشخیص ما این است که باید به دولت برای اتمام حجت کمک بیش از پیش کنیم؛ البته نیاز به نظارت جدی هم بر عملکرد دولت خواهیم شد.

واکنش فرمانده سپاه قدس به حادثه آتش‌سوزی ناو آمریکایی چه بود؟

شبکه‌های پرس تی وی و العالم با انتشار این نقل قول از سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس ایران، اعلام کردند این فرمانده ایرانی افزوده است: اینها چون کلام الهی را تغییر دادند و ظلم کردند و جنایت مرتکب شدند، گرفتار قهر و عذاب الهی شدند.

وی ادامه داد: آمریکا دنبال مقصر نگردد. این آتشی است که خودش روشن کرده است. باید به آنها بگوییم این اتفاق پاسخ جنایت‌های شما است که به دست عناصر خود شما اتفاق افتاده است.خداوند با دست خود شما، شما را مجازات می‌کند.
سردار قآنی تصریح کرد: البته هنوز روزهای خوشی شماست. روزهای بسیار سختی در انتظار آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

فرمانده نیروی قدس افزود: واقعیت این است که ارتش آمریکا خسته و فرسوده شده و تجهیزات آن به آهن پاره تبدیل شده است.

سردار قاآنی همچنین تصریح کرد: هنوز روزهای سخت آمریکا نرسیده و حوادث سختی پیش روی آمریکا و اسراییل است. آمریکا باید وضع بد خود را قبول کند و بیش از این به بشریت و مردم خود ظلم نکند.

رهبری اجازه نمی‌دهند مجلس به دولت آسیب برساند

احمد خرم، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در باره طرح استیضاح رئیس جمهور اظهارکرد: از همان سوم اسفند که ترکیب نمایندگان مجلس یازدهم مشخص شد، روشن بود که مجلس یازدهم بنا را بر رویارویی جدی با دولت خواهد گذاشت که حضور آقای ظریف در مجلس گواه این مدعا بود. در واقع آنچه در خلال سخنرانی وزیر امور خارجه در صحن بهارستان رخ داد نمادی بارز از اراده مجلس برای تخریب دولت بود.

او که سابقه استیضاح پرحرف و حدیث از سوی مجلس هفتم را دارد، در ادامه گفت: اما آقای ظریف به عنوان چهره‌ای باتجربه در حالی که صلابت زیادی از خود به نمایش گذاشت، با تندروها خیلی بزرگوارانه برخورد کرد که البته از ایشان چیزی غیر از این هم توقع نمی‌رفت. نکته مسلم این است که اراده تجادلی مجلسی‌ها با دولت تشدید خواهد شد؛ یعنی اظهارات پراکنده نمایندگان مجلس یازدهم که اکثریت‌شان از جمع رادیکال‌های اصولگرایی هستند، حکایت از سختی کار دولت در یک سال پایانی دارد. البته با ورود مقام معظم رهبری مساله جمع خواهد شد، چون سابقه تاریخی نشان داده رهبری اجازه آسیب وارد شدن به دولت را نمی‌دهند.

وزیر راه دولت اصلاحات افزود: برای من عجیب است که چطور تندروها نمی‌دانند رفتارشان مصداق بارز «بر شاخه نشستن و بن بریدن است»؛ یعنی در شرایطی که کشور شدیداً تحت فشار اقتصادی است ایجاد جو تقابلی باعث خواهد شد کار بیخ پیدا کند. این نگرانی وجود دارد که در چنین فضایی افراد ناراضی سوء‌استفاده کنند.

کد خبر 433754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.