۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
جدیدترین روش آزمایش کرونا

گروهی از محققان روش جدیدی برای آزمایش کرونا کشف کردند که قادر است نتایج را ۱۰ برابر سریع‌تر از روش‌های قبلی مشخص کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کووید -۱۹ تا کنون ۱۳ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۴۴۶ نفر را در سراسر دنیا مبتلا کرده است که از این تعداد ۵۷۶ هزار و ۵۰۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند. تشخیص سریع و به موقع ویروس کرونا مانع از شیوع هر چه بیشتر این بیماری می‌شود: بنابراین لازم است افراد در صورت مشاهده هر گونه علائم مربوط به این بیماری با پزشک خود مشورت کنند و در صورت لزوم آزمایش کرونا انجام دهند.

رایج‌ترین روش تشخیص بیماری کرونا، آزمایش PCR است. پزشک در این روش یک سواب پنبه‌ای ۱۵ سانتی‌متری را درون بینی فرد قرار داده و برای مدت چند ثانیه آن را حرکت می‌دهد. سپس سواب را جهت بررسی وجود مواد ژنتیکی ویروس کووید -۱۹ به آزمایشگاه ارسال می‌کند. در صورت آلوده بودن بزاق یا مخاط فرد به ویروس کرونا، بزاق او با مواد ژنتیکی ویروس به شکل مولکول‌های RNA همراه خواهد بود.

برای جدا کردن این نوع مولکول‌ها از سایر ترکیبات، از دستگاهی موسوم به چرخه حرارتی استفاده می‌شود تا دمای محیط بر اساس برنامه مشخص شده افزایش یا کاهش پیدا کند. علاوه بر این به منظور افزایش تکثیر مواد ژنتیکی برای تشخیص ویروس کووید -۱۹، نوعی آنزیم به آن اضافه می‌شود.

در حال حاضر، گروهی از متخصصان دانشگاه بیلفیلد در آلمان از یک چرخه حرارتی پیشرفته به نام "NEXTGENPCR" استفاده کردند که کاملاً خودکار است و مدت زمان تکثیر سلول‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد؛ بنابراین نتایج آزمایش کرونا ۱۰ برابر سریع‌تر و تنها در مدت ۱۶ دقیقه آماده می‌شود.

به گفته محققان، با استفاده از روش جدید می‌توان ۵۷۰ نمونه آزمایش کرونا را در هر ساعت تجزیه و تحلیل کرد.

کد خبر 433742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.