۳۵۰ اتوبوس تا پایان سال به ظرفیت حمل و نقل عمومی قم اضافه می‌شود

شهردار قم گفت: بیش از ۳۵۰ دستگاه اتوبوس تا پایان امسال وارد مدار حمل و نقل عمومی شهر قم خواهد شد.

به گزارش ایمنا، سقائیان‌نژاد با اشاره به اهمیت حمل و نقل عمومی در بهبود روند خدمت‌رسانی به شهروندان گفت: حمل و نقل مساله مهمی است چراکه تسهیلاتی ویژه رفاه همشهریان است؛ در برنامه پنجم قرار بود ۷۵ درصد حمل و نقل مربوط به حمل و نقل عمومی باشد اما نه‌تنها پیشرفتی در این زمینه نداشتیم بلکه دچار پسرفت شده‌ایم.

شهردار قم ادامه داد: اگر بخواهیم در این حوزه انسان‌محور حرکت کنیم و از توسعه بی‌رویه خیابان‌ها جلوگیری کنیم باید حمل و نقل عمومی تقویت شود و قرار بود سالیانه ۴ هزار میلیارد تومان به این بخش اختصاص یابد که این امر محقق نشد.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه نزدیک به هشت سال است که حتی یک اتوبوس جدید هم به شهرها تحویل داده نشده است، گفت: باید حمل و نقل عمومی جاذب باشد تا مردم اقبال لازم را به آن داشته باشند.

وی بیان کرد: وقتی اتوبوس فرسوده باشد و سوخت نامرغوب استفاده شود روند کیفی حمل و نقل عمومی محقق نمی‌شود؛ نخستین حرکت مهم در حوزه حمل و نقل عمومی در قم توجه به زیرساخت‌ها بود که در این زمینه سالیانه ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کنیم تا بتوانیم به اهداف دست پیدا کنیم.

شهردار قم با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر مسیرهای مهم و کریدورهای شهری احداث شده است، افزود: بلوار فردوسی، بلوار جمهوری، بلوار آیت‌الله بروجردی از جمله مسیرهای ترافیکی مهمی است که در این زمینه ایجاد شده و در حال توسعه است.

سقائیان‌نژاد با اذعان به فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی قم، اظهار کرد: در عین فرسودگی قراردادهای اتوبوس‌ها به اتمام رسیده بود و تلاش کردیم طی سال‌های گذشته ضمن خریداری اتوبوس‌های جدید، اتوبوس‌های فرسوده را اورهال کنیم و بیش از ۳۵۰ دستگاه اتوبوس تا پایان امسال وارد مدار خواهد شد.

وی به وضعیت پروژه مترو اشاره کرد و گفت: این پروژه در فاز اول به طول ۵.۲ کیلومتر تا پایان سال در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

شهردار قم یکی از مؤلفه‌های مهم در جذب توریست را مسائل حمل و نقلی ذکر کرد و افزود: تقویت حمل و نقل عمومی یکی از رویکردها برای خدمت‌رسانی شایسته به زائرین و همشهریان است.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه شهرهایی که انسان‌محوری را در ترافیک پیگیری می‌کنند زیرساخت‌های حمل و نقلی خود را در گذشته شکل داده‌اند، گفت: ابتدا ما باید زیرساخت‌ها را تقویت کنیم و سپس به سمت رویکرد انسان‌محوری در حوزه ترافیکی برویم.

کد خبر 433737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.