کرونای جهش یافته چه ویژگی‌هایی دارد؟

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برخی اطلاعات جدید در خصوص جهش یافتگی ویروس کرونا را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیانوش جهانپور بعد از ظهر امروز سه شنبه در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در خصوص جهش ژنتیکی ویروس کرونا اظهار کرد: یکی از جهش‌های ژنتیکی که در ویروس کرونا رخ داده است، افزایش قدرت سرایت آن است.

وی افزود: لزوماً این شاخه و نوع جهش یافته کرونا در همه کشورها شناسایی نشده است و بیشتر در اروپا دیده شده است و مواردی از آنکه در کشورهای غیر اروپایی نیز شناخته شده است، افراد به اروپا سفر کرده‌اند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: طبق آخرین داده‌ها فرضیه بر این است که نوع جهش یافته ویروس کرونا در اروپا ایجاد شده است و نتیجه گردش این ویروس در اروپا جهت یافتگی آن است.

وی اضافه کرد: نوع جهش یافته ویروس کرونا لزوماً تهاجمی‌تر از قبل نشده است و حال بیماران وخیم‌تر نمی‌کند و صرفاً سرعت و قدرت انتشار آن افزایش پیدا کرده است.

جهانپور تصریح کرد: جهش یافتگی کرونا تأثیری بر روش‌ها و توصیه‌های پیشگیری از بیماری و کنترل این بیماری ندارد و همچنان توصیه‌ها از جمله شستن مکرر دست‌ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در هرگونه از تجمعات بر قوت خود باقی ست.

وی در خصوص لزوم استفاده همگانی جامعه از ماسک گفت: استفاده از ماسک فعلاً مصونیت و واکسنی است که در اختیار همه ما است و امیدواریم با پیوستن همه مردم به پویش من ماسک می‌زنم بتوانیم بیش از ۹۵ درصد میزان ابتلاء به این بیماری را در کشور کاهش دهیم.

کد خبر 433710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    3 1
    فعلا که بعد از ۱۰ روز از اجباری شدن ماسک هنوز آمار مبتلایان نیومده پایین که هیچ بیشترم شده ۹۵ درصد !زیاد نیست ؟؟؟
    • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      2 0
      این تأثیر در هفته های آینده مشخص میشه. چون تا یکماه طول می کشه که تعداد مبتلایان سیر نزولی پیدا کنه. فعلا شما ماسکت را بزن و هیچی نگو
    • محمد IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      0 0
      ماسک هرچند اجباری شده اما متاسفانه هنوز مشاهده میشه که خیلی ها استفاده نمی کنند و فقط در اماکنی که مجبورند از ماسک استفاده می کنند برای دیدن تاثیر استفاده عمومی از ماسک هم باید حداقل دوهفته بعد از اینکه همه افراد استفاده کنند صبر کرد اونوقت به وضوح آمار کاهش پیدا میکنه اما در شرایط کنونی فقط به اسم استفاده از ماسک اجباری شده نه در عمل ۹۵ درصد هم یعنی تقریبا همه جامعه و هرچند زیاده اما چاره ای نیست تنها وقتی همه ماسک بزنند با وجود این حجم از تجمعات احتمال ابتلا به جد کاهش پیدا میکنه