فعالیت ۵۱ تیم عملیاتی برای امدادرسانی به ۱۱۰۰ متأثر از حوادث جوی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور از فعالیت ۵۱ تیم عملیاتی برای امدادرسانی به ۱۱۰۰ نفر متاثر از حوادث جوی در ۱۰ استان خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی ولی پور با اشاره به آخرین گزارش عملیات امداد و نجات حوادث جوی در چهار روز گذشته (دوشنبه)، اظهار کرد: در این مدت هموطنان در ۱۰ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، تهران، خراسان جنوبی، زنجان، سیستان و بلوچستان، گلستان، گیلان و مازندران متأثر از حوادث جوی بوده اند.

وی با تاکید بر امدادرسانی به ساکنان ۳۰ شهر و روستا، گفت: ۵۱ تیم عملیاتی شامل ۱۵۶ امدادگر و نجاتگر به یک هزار و ۱۰۰ تن از هموطنان در مناطق متأثر از حوادث جوی امدادرسانی کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه یک نفر در شهرستان آمل استان مازندران بر اثر رعدوبرق جان باخته است، افزود: ۷۴ نفر به صورت اضطراری اسکان داده شدند و ۱۰۰ واحد مسکونی از آب تخلیه شد.

ولی پور درباره توزیع اقلام امدادی میان افراد متأثر از حوادث جوی، تصریح کرد: ۱۷ دستگاه چادر، ۹۷ تخته پتو، ۸۷ بسته غذایی، ۶۴ قوطی انواع کنسرو و ۸۲ کیلوگرم حبوبات میان متاثران توزیع شد و امدادرسانی در آذربایجان شرقی و غربی، گیلان و مازندران همچنان ادامه دارد.

بنا به گزارش ایرنا، وی از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

کد خبر 433702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.