اگر برنامه مشخصی نباشد شهرها از پا در می‌آیند

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: افزایش قیمت‌ها شهرها را با مشکلات جدی مواجه کرده و در صورت نبود برنامه مشخص آن‌ها را از پا در می‌آورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید نظری امروز (سه‌شنبه) در یک نشست خبری برخط با اشاره به وضعیت سکونتگاه‌های غیررسمی شیراز اظهار کرد: بیش از ٢٨٠ هزار نفر در این سکونتگاه‌ها نظیر محله سعدی و برخی از نقاط منطقه هشت زندگی می‌کنند اما اطلاعات موثقی از تفکیک جنسیتی آن‌ها در دسترس نداریم.

وی با بیان اینکه سکونت در این مناطق به علت دارا بودن سازه‌های ساختمانی ناسالم مخاطره‌آمیز است، افزود: یکی از برنامه‌های شورا و شهرداری، سیاستگذاری‌های کلان برای جلوگیری از ایجاد و گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی در شیراز است اما با این حال قصد تخریب این مناطق را نداریم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه دوران سختی را از لحاظ اقتصادی پشت سر گذاشته و مدیریت شهری نیز با بحران‌های فوق‌العاده‌ای روبرو است، اظهار کرد: افزایش قیمت‌ها شهرها را با مشکلات جدی مواجه کرده و در صورت نبود برنامه مشخص آن‌ها را از پا در می‌آورد.

وی ادامه داد: با وجود این شرایط سخت افتتاح پروژه‌های بزرگ در شیراز ادامه دارد و توجه مدیریت شهری به پروژه‌های عمرانی به‌ویژه پروژه‌های انسان محور معطوف است.

نظری خاطرنشان کرد: در مدت شیوع کرونا بسته‌های معیشتی در حد توان میان رانندگان اتوبوس و تاکسی و همچنین برخی بسته‌های معیشتی در مناطق محروم شیراز با کمک یاوران شورا توزیع شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های انسان‌محور در سه کمیسیون گردشگری، فرهنگی و شهرسازی دنبال می‌شوند، خاطرنشان کرد: بازسازی بازارچه فیل، احیای خیابان طالقانی و گذرگاه‌های مختلف و احداث پردیس سینمایی منطقه کوزه‌گری، پارک موضوعی بانوان، خانه شهریاران، مجموعه پردیس تئاتر شهر و پروژه سالن موسیقی از جمله این پروژه‌های انسان‌محور است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به در جریان بودن عملیات احداث ۲۰ پارک بزرگ کوچک و بزرگ، افزود: در راستای دسترسی آسان به حرم شاهچراغ (ع) اجرای طرح توسعه محور زندیه و احداث تراموا دردست اقدام است که در آن مسیر شهر اسلامی که شامل مسجد، بازار و حرم است احیا می‌شود

وی اظهار کرد: زمانی که محور زندیه احداث شود، عملاً مجموعه گردشگری زیارتی در کنار بازار ایجاد می‌شود که دسترسی‌ها را از شمال شهر شیراز به حرم مطهر آسان‌تر می‌کند.

کد خبر 433701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.