جذب اعتبار یک هزار و ۹۰۰ میلیاردی برای تکمیل مترو و ساماندهی اتوبوس‌ها

شهردار کرمانشاه از جذب اعتبار (اوراق مشارکت) هزار و 900 میلیارد ریالی شهرداری برای تکمیل فاز نخست قطار شهری و ساماندهی ناوگان اتوبوسرانی خبر داد.

سعید طلوعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ردیف اعتباری (اوراق مشارکت) در حقیقت یک نوع وام و تسهیلات است که دولت ۵۰ درصد اصل و سودش را برای پرداخت تضمین کرده است.

وی ادامه داد: از سال ۹۰ که پروژه قطار شهری در کرمانشاه آغاز شده است، مجموعه شهرداری به دنبال جذب این اعتبار بوده که امسال با پیگیری‌های مستمر در تهران موفق به جذب این اعتبار شدیم.

شهردار کرمانشاه افزود: بعد از پیگیری و جلسات فراوان موفق شدیم بانک سپه را مجاب به پذیرش عاملیت این اوراق کنیم و طی روزهای گذشته موفق به تحقق این مهم شدیم.

وی ادامه داد: از این میزان اوراق مشارکت ۴۰۰ میلیارد ریال آن به ساماندهی ناوگان اتوبوسرانی و هزار و ۵۰۰ میلیارد آن به تکمیل فاز نخست پروژه قطار شهری برمی‌گردد.

طلوعی با اشاره به پروسه زمانبر جذب این اعتبار افزود: اعتبار جذب شده مذکور از محل اعتبارات و بودجه سال ۹۸ کشور تخصیص داده شده و جذب کامل این اعتبار تا تکمیل نهایی پروژه‌ها ادامه خواهد داشت.

شهردار کرمانشاه با تاکید به اهمیت اوراق مشارکت در انجام پروژه‌های عمرانی افزود: کرمانشاه پنجمین شهرداری کشور است که توانسته با هماهنگی بانک و مجموعه دولت این اعتبار را جذب کند.

کد خبر 433689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.