مرگ‌ومیر تصادفات در اصفهان کاهش یافت

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: در سه ماهه اول سال جاری آمارها در زمینه حوادث ترافیکی، مرگ ناشی از مسمومیت با قرص برنج، تعداد مجوز سقط درمانی و مرگ ناشی از حوادث کار کاهش داشته است.

علی سلیمانی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره اینکه آمار متوفیان حوادث ترافیکی در استان اصفهان در سه ماهه اول سال جاری کاهش داشته است، اظهار کرد: در سه ماهه اول سال جاری حدود ۲۱۲ نفر که در حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند، به اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان ارجاع داده شده‌اند و این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴.۲ درصد کاهش داشته است.

وی با توضیح اینکه از مجموع تلفات حوادث ترافیکی سال جاری در استان ۴۴ نفر زن و ۱۶۸ نفر مرد بوده‌اند، ادامه داد: بیشترین تلفات حوادث ترافیکی با ۱۳۱ نفر در جاده‌های برون شهری، ۷۹ نفر در مسیرهای درون شهری و دو نفر در سایر موارد گزارش شده است.

مدیر کل پزشک قانونی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول سال جاری چهار هزار و ۴۲۱ مصدوم حوادث ترافیکی به اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان و مراکز تابعه مراجعه کرده‌اند که از این تعداد یک هزار و ۳۲ نفر زن و سه هزار و ۳۸۹ نفر مرد هستند و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل این آمار ۳۲.۱ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه آمار متوفیان ناشی از مسمومیت با قرص برنج در سه ماهه اول سال جاری در استان اصفهان کاهش داشته است، تصریح کرد: در سه ماهه اول سال جاری آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان که تشخیص علت مرگ، مسمومیت با قرص برنج بوده، تنها یک نفر و مرد اعلام شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل که این تعداد چهار نفر بودند، کاهش داشته است.

سلیمان‌پور با تاکید اینکه متقاضیان دریافت مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی استان اصفهان در سه ماهه اول سال جاری نیز کاهش داشته است، اضافه کرد: در این مدت تعداد ۱۴۲ نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه و۱۱۴ نفر از آن‌ها مجوز سقط درمانی دریافت کرده‌اند که آمار متقاضیان دریافت سقط درمانی در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰.۷ درصد کاهش داشته است.

وی با توضیح اینکه سازمان پزشکی قانونی کشور به عنوان متولی بررسی درخواست‌های صدور مجوز سقط درمانی است، تاکید کرد: پزشک قانونی تنها در مواردی اقدام به صدور مجوز سقط درمانی می‌کند که جنین زیر چهار ماه و واجد ناهنجاری‌های شدید مادرزادی و یا مادر مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج همراه با خطر جانی در صورت تداوم بارداری باشد.

مدیر کل پزشک قانونی استان اصفهان با توضیح اینکه آمار فوت ناشی از حوادث کار در سه ماهه اول سال جاری در استان اصفهان کاهش داشته است، گفت: در این مدت تعداد ۱۹ نفر که همه آن‌ها مرد بودند، به دلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مورد معاینه قرار گرفته‌اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷ نفر که همه آن‌ها نیز مرد بودند، کاهش داشته است، همچنین بیشترین علل فوت در حوادث کار به اصابت جسم سخت و سقوط از بلندی مرتبط بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت آمار مصدومین ناشی از حوادث کار با ۴۸۵ مورد که از این تعداد ۲۱ نفر زن و ۴۶۴ نفر از آن‌ها مرد هستند، نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۵۳۷ نفر و شامل ۳۱ زن و ۵۰۶ مرد بوده، ۹.۷ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 433674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.