افزایش تولید پسماندهای بیمارستانی در بیرجند

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند با بیان اینکه به علت شیوع کرونا، بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند در روز یک تن و ۷۰۰ کیلو و بیمارستان رازی یک تن و ۳۰۰ کیلو زباله تولید می‌کند که بی‌خطرسازی می‌شود، گفت: قطعا مدیریت این پسماندها برای بیمارستان و شهرداری سخت است.

به گزارش ایمنا، احمد لطایفی اظهار کرد: پسماندهای عفونی در دسته پسماندهای ویژه قرار می‌گیرند که به استناد قانون مدیریت پسماند، مدیریت آن‌ها به عهده تولیدکننده است.

وی با بیان اینکه این گونه پسماندها توسط دانشگاه علوم پزشکی تبدیل به پسماند عادی شده و سپس شهرداری آن را مدیریت می‌کند، افزود: عملیات بی‌خطرسازی توسط دانشگاه صورت گرفته، تبدیل به پسماند عادی شده و سپس گندزدایی توسط شهرداری انجام می‌شود.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند اضافه کرد: حجم پسماندهای عفونی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده، به گونه‌ای که بیمارستانی که سال گذشته میزان زباله آن‌ها معمول بود، اکنون افزایش قابل توجهی داشته است.

لطایفی با بیان اینکه به علت شیوع کرونا، بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند در روز یک تن و ۷۰۰ کیلو و بیمارستان رازی یک تن و ۳۰۰ کیلو زباله تولید می‌کند، تصریح کرد: قطعاً مدیریت این پسماندها برای بیمارستان و شهرداری سخت است.

وی تصریح کرد: از روزی که بیماری کرونا در استان شیوع پیدا کرد، براساس احساس وظیفه و براساس ابلاغ ستاد مدیریت کرونا، با حساسیت بیشتری دفن زباله‌های بیمارستانی انجام گرفت.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند با بیان اینکه شهرداری در راستای این احساس وظیفه، ادوات سنگین و آهک را برای گندزدایی خریداری کرده است، افزود: تمام تلاش‌ها بر این است که ویروسی انتشار پیدا نکند.

لطایفی ادامه داد: قطعاً تعداد ادوات پاسخگوی شرایط خاص بوده و به ادوات زیادی نیاز است، اما نیروها و ماشین‌آلات، به صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای تأمین بولدوزر برای شهرداری درخواست دادیم تا تعداد ماشین آلات را افزایش دهیم، تصریح کرد: انجام عملیات دفن بهداشتی برای زباله‌های عفونی و بیمارستانی اهمیت بیشتری دارد، هرچند این امر از وظیفه ما در بحث زباله‌های عادی کم نمی‌کند.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند خاطرنشان کرد: حجم زباله‌های عادی در چند ماه اخیر نیز به واسطه حضور در خانه افزایش پیدا کرده چراکه مصرف خانوار افزایش پیدا کرده است.

لطایفی افزود: از مردم تقاضا داریم با توجه به شرایطی که وجود دارد از دور ریختن دستکش‌ها و ماسک‌های در محیط جدا خودداری کرده و آن‌ها را ضمن گذاشتن در پلاستیک، در سطل‌های زباله اندازند.

وی یادآور شد: شهروندان لازم است پسماندهای معمولی و زباله‌های بیماران کرونایی بستری شده در منزل را ضدعفونی کرده و در این راه به ما کمک کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 433669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.