دلیل اصلی شیوع مجدد کرونا در ایران اعلام شد

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مراسم عروسی و عزا بعد از ماه مبارک رمضان اصلی‌ترین دلیل اوج‌گیری کرونا در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا رئیسی در ارتباط برخط با خبرنگاران ضمن توصیه مکرر به زدن ماسک در کشور اظهار کرد: در یک هفته گذشته استفاده از ماسک در جامعه ارتقا پیدا کرده است که این امر باعث خوشحالی ماست.

وی افزود: افزایش زدن ماسک در کشور طی هفته جاری موجب می‌شود در هفته آینده شاهد کاهش موارد بستری در بیمارستان‌ها باشیم.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همچنان توصیه می‌شود از حضور در جمع و به ویژه تجمعات در فضای بسته و به مدت طولانی پرهیز شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک را ابتدا برای سلامتی دیگران و بعد برای سلامتی خود مورد توجه قرار دهیم، گفت: اگر در یک جمع چهار نفر از ماسک استفاده کنند و یک ناقل خاموش در جمع بدون ماسک حضور پیدا کند احتمال ابتلای افرادی که حتی ماسک زده‌اند ۳۰ تا ۵۰ درصد است.

رئیسی با اشاره به لزوم استفاده از ماسک در جامعه گفت: علاوه بر اینکه هر حرف به طور شخصی از ماسک استفاده می‌کند باید دیگران را نیز به این کار دعوت کند.

وی اوج‌گیری دوباره کرونا را بعد از ماه مبارک رمضان مرتبط با افزایش مراسم عروسی و عزاداری دانست و افزود: بیشترین ابتلاء به کرونا بعد از ماه مبارک رمضان افراد مبتلا به کرونایی بودند که در مراسم شرکت کرده و مبتلا شده بودند.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نقش مهم افزایش مسافرت‌ها در شیوع کرونا تصریح کرد: مهمانی‌های خانوادگی جز مراسم است که نقش مهمی در شیوع کووید ۱۹ دارد ولی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی گفت: توصیه به زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی فقط مختص به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست و همه مردم و مسئولین باید این توصیه را مورد توجه قرار بدهند.

رئیسی با بیان اینکه برخی از کسانی که از ابتلای خود به کرونا خود مطلع هستند از خانه خارج می‌شوند، اظهار کرد: این امر مطمئناً باعث شیوع هرچه بیشتر کرونا خواهد شد و کسانی که بیماری آنها محرز می‌شوند به طور قطع باید در خانه بمانند.

کد خبر 433660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • moejezeh shargh IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    2 0
    امیدوارم شروع محرم و مراسم عزاداری و بعد از اون شروع فصل سرما مارو به پیک سوم بیماری نرسونه بله استفاده از ماسک ارتقا یافته ولی قیمت ماسک هم از ابتدای شیوع کرونا تا امروز حدود ۱۰ برابر شده خودتون ببینید چقدر مردم و مسئولهای با انصافی هستیم و داریم ما علی برکه الله