مازندران فقط ظاهر ثروتمند دارد

نماینده استان مازندران در شورای عالی استان‌ها گفت: استان مازندران به دلیل گردشگری بودن در حوزه دفع زباله و جاده خدمات کشوری ارائه می‌کند اما بودجه استانی دریافت می‌کند.

به گزارش ایمنا، سیدمقیم مقیمی با اشاره به مشکلات استان مازندران اظهار کرد: در ظاهر همه ما مازندران را به‌عنوان یک استان سرسبز و پر آب و ثروتمند می‌شناسیم اما باوجود تمام این ظرفیت‌ها استانی کم برخوردار محسوب می‌شود.

وی افزود: مازندران یکی از قطب‌های کشاورزی ایران است اما آنچنان که باید به این استان رسیدگی نشده و سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی انجام نشده و شهرک‌های صنعتی استان در حال تعطیلی هستند و این موضوع سبب افزایش نرخ بیکاری جوانان شده است.

نماینده استان مازندران در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: با توجه به همه این مشکلات یکی از اصلی‌ترین معضلات استان مازندران بحث دفع پسماند و زباله است؛ پسماندهای استان در داخل مراتع و جنگل‌ها یا ساحل دفن می‌شوند که بسیار مضر است و شیرابه‌های آن علاوه بر خشک‌کردن درختان به آب‌های سطحی و زیرزمینی نفوذ کرده و وارد دریای مازندران می‌شود.

وی اضافه کرد: این پسماندها آبزیان و محصولات کشاورزی را آلوده می‌کند که در نهایت خوراک انسان می‌شوند و این موضوع سبب افزایش بیماری‌های گوارشی و بیماری‌های پوستی شده است.

مقیمی با بیان اینکه حضور میلیونی گردشگران باعث شده است بیش از ظرفیت این استان زباله تولید شود و گاهاً زباله از استان‌های دیگر به این استان منتقل شود ازاین‌رو بودجه ملی نیز می‌طلبد، اضافه کرد: اعتبارات دولتی برای حل این معضل تخصیص داده نمی‌شود. در حالی که استان مازندران به دلیل صنعت گردشگری گسترده‌ای که دارد در زمینه جمع‌آوری و دفع پسماند و زباله خدمات ملی ارائه می‌دهد اما بودجه استانی دریافت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مازندران ارتباط‌دهنده شمال شرق و شمال غرب کشور است و وظیفه ترانزیتی و گردشگری را بر عهده دارد. همچنین حضور بی‌شمار گردشگران در استان سبب فرسوده‌شدن جاده‌ها می‌شود اما توجهی به بازسازی و بهسازی این جاده‌ها نمی‌شود. ازاین‌رو لازم است اعتبار ملی برای استان در این حوزه در نظر گرفته شود.

کد خبر 433658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.