در برخورد با متخلفان سد معبر به تنهایی عمل می‌کنیم

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس گفت: در برخورد با متخلفان سد معبر و خودروهای فروش میوه همواره به تنهایی عمل کرده‌ایم.

رضا خوشبخت در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این خودروها با ایجاد ترافیک و تصادف چهره شهر را نازیبا و سلامت شهروندان را به خطر انداخته است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی در پیشگیری و جلوگیری از فعالیت غیرمجاز میوه فروشان سیار می‌توانند همکاری خوبی داشته باشند، افزود: این همراهی زمینه ایجاد آسایش و آرامش در شهر و رضایت بیشتر شهروندان از مسئولان را فراهم می‌کند.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس تصریح کرد: اِشغال خیابان‌ها و ایجاد ترافیک نوعی تخلف است که پلیس راهنمایی و رانندگی باید خودروهای فروش میوه را طبق قانون جریمه کند.

وی اضافه کرد: مجموعه پیشگیری و رفع تخلفات شهری تنها می‌تواند از فعالیت مقطعی این خودروها جلوگیری کند، نبود قوانین سخت‌گیرانه و همراهی نکردن پلیس با این مجموعه در برخورد با متخلفان موجب شده تا بسیاری از آنها بعد از آزادسازی تجهیزات خود به راحتی در مناطق دیگر فعالیت کنند.

خوشبخت افزود: اگر گفته می‌شود فعالیت میوه فروشان سیار تخلف است چون بارها به دنبال ساماندهی آنها بوده‌ایم، اما متأسفانه حاضر نشده‌اند کمترین همکاری را با این مجموعه داشته باشند.

وی گفت: حتی بر آن شدیم تا از این قشر حمایت کنیم و برای فعالیت قانونی آنها مکان‌هایی را در بلوار پاسداران، رجایی، امام حسین، علی ابن ابی طالب و محدوده میدان میوه و تره بار تعیین کرده‌ایم، اما مالکان این خودروها نسبت به این موضوع بی‌توجه بوده‌اند.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: همراهی نکردن نیروی انتظامی در جلوگیری از تخلفات این خودروها در شهر باعث شده تا بسیاری از نیروهای رفع تخلف شهری هنگام مأموریت‌های خود دچار آسیب شوند.

وی اضافه کرد: متأسفانه بعضی از نیروهای این مجموعه هنگام انجام مأموریت‌های سازمانی به دلیل برخورد ناشایست میوه فروشان سیار، بینایی آنها دچار مشکل شده و یا دست و پای آنان شکسته و از نواحی مختلف بدن آسیب جدی دیده‌اند.

به گفته مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری، مردم تنها از شهرداری انتظار جلوگیری از فعالیت این متخلفان و پاکسازی شهر را دارند، اما باید بپذیرند شهرداری بندرعباس هر آنچه را که در توان خود بوده به اجرا گذاشته است.

وی با پیشنهادی به منظور بهبود وضعیت موجود اظهار کرد: راهنمایی و رانندگی در صورت مشاهده تخلف میوه فروشان و حضورشان در شهر، خودروی متخلفان را توقیف و پلاک خودرو آنان را ضبط کند تا از ادامه این تخلفات پیشگیری و جلوگیری شود.

خوشبخت از نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی درخواست کرد: همکاری و تعامل بیشتری با رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس داشته باشند تا ضمن ایجاد جلب رضایت عمومی، شهری زیباتر، سالم و بدون هرگونه تخلف داشته باشیم.

کد خبر 433651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.