۸۰ درصد آسفالت معابر بافت قدیم سرایان فرسوده است

‌شهردار سرایان گفت: از آنجا که این شهر از شهرهای قدیمی خراسان جنوبی است و تأسیس آن در سال ۱۳۲۰ بوده، در حال حاضر ۸۰ درصد آسفالت بافت فرسوده آن دچار فرسودگی شده است.

رضا مطلبی پور در گفت و گو با خبر نگار ایمنا با بیان اینکه بعد از شهر فردوس سرایان قدیمی‌ترین شهر استان خراسان جنوبی است، اظهار کرد: هر قدر شهری قدیمی باشد میزان فرسودگی آسفالت معابر آن هم بیشتر است، اگر چه شهر سرایان تاکنون دچار حوادث غیر مترقبه نشده است، اما بخش زیادی از آسفالت معابر آن فرسوده است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۹ سهمیه قیر یارانه‌ای برای آسفالت معابر به شهرداری‌ها اختصاص داده نمی‌شود، ادامه داد: در چهار سال گذشته سهمیه قیر یارانه‌ای در اختیار شهرداری‌ها قرار داشت، اما با حذف آن همه شهرداری‌ها برای تأمین قیر مورد نیاز آسفالت معابر دچار مشکل شده‌اند و از این پس باید این هزینه از منابع درآمدهای شهرداری تأمین شود.

شهردار سرایان با بیان اینکه در حال حاضر هر تن قیر در بورس به قیمت سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، گفت: این هزینه بار سنگینی بر مخارج شهرداری سرایان تحمیل می‌کند.

مطلبی پور افزود: در حال حاضر ۱۰ تا ۱۵ درصد آسفالت سه معبر در مسکن مهر و حدود ۸۰ درصد آسفالت بافت فرسوده شهر نیازمند بهسازی و روکش مجدد است.

وی تاکید کرد: نبود قانون واحد مدیریت شهری به این معضل دامن زده است و حتی اگر آسفالت معابر مطابق استانداردها هفت سال دوام بیاورد تا بخواهیم فرسودگی‌های موجود را رفع کنیم هفت سال طول می‌کشد و از سوی دیگر با حفاری‌های مختلف شرکت‌های خدمات‌رسان مانند آب و فاضلاب دوباره آسفالت فرسوده و به روکش و بازسازی نیاز پیدا می‌کند.

شهردار سرایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر سالانه ۳۰ تا ۴۰ هزار مترمربع از معابر شهر سرایان با اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ هزار تا دو میلیارد تومان، آسفالت می‌شود.

مطلبی پور تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی شهرداری برای آسفالت معابر اختصاص یافته است.

کد خبر 433646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.