کاهش درآمدهای شهری بر کیفیت خدمات شهرداری‌ها اثر می‌گذارد

شهردار فولادشهر گفت: متأسفانه در سال‌های متمادی شهرداری‌ها به‌واسطه دسترسی به درآمد ناشی از عوارض ساخت و ساز و تراکم کمتر به فکر ایجاد درآمدهای پایدار بودند، اما با ایجاد رکود در کشور، درآمد ناپایدار شهرداری‌ها تا حد زیادی کاهش یافت و شهرداری‌ها با کاهش درآمد مواجه شدند.

بابک محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بهره‌برداری از بلوار مالیات در فولادشهر، اظهار کرد: شهر جدید فولادشهر در سال‌های اخیر همواره در حال توسعه بوده و احداث مسکن مهر سبب افزایش جمعیت این شهر شد، البته با تحویل مسکن‌های نیمه تمام باقی مانده به متقاضیان، جمعیت این شهر بیش از این افزایش خواهد داشت.

وی افزود: روند سعودی جمعیت در فولادشهر سبب شد انتظار شهروندان نیز از مدیریت شهری برای ارائه خدمات افزایش یابد، این در حالی است که میزان ارائه خدمات شایسته به شهروندان و توسعه و پیشرفت شهر ارتباط تنگاتنگی با شرایط مالی و درآمدهای پایدار شهرداری دارد.

شهردار فولادشهر با اشاره به طرح‌های شهرداری این شهر برای کسب درآمدهای پایدار، تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های متمادی شهرداری‌ها به‌واسطه دسترسی به درآمد ناشی از عوارض ساخت و ساز و تراکم کمتر به فکر ایجاد درآمدهای پایدار بودند، اما با ایجاد رکود در کشور، درآمد ناپایدار شهرداری‌ها تا حد زیادی کاهش یافت و شهرداری‌ها با کاهش درآمد مواجه شدند.

محمدی ادامه داد: شهرداری فولادشهر طرح‌هایی را برای جذب سرمایه‌گذار و شناخت علمی و دقیق نقاط قوت و ضعف شهر اجرا کرده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه احداث بلوار مالیات به طول یک کیلومتر در این شهر، خاطرنشان کرد: این پروژه در آینده نزدیک نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 433644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.