تاریخ جدید برگزاری آزمون‌های وزارت بهداشت اعلام شد

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت به تعویق افتاد و این آزمون طی روزهای ۱۰ تا ۱۲ مرداد ماه امسال برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سعید هاشمی نظری با تأیید این خبر افزود: پیش از این مقرر بود بر اساس آخرین تقویم آزمون‌های علوم پزشکی، آزمون دکتری تخصصی علوم پزشکی طی روزهای ۲۷ تا ۳۰ تیرماه برگزار شود، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا، با تصمیم‌های به عمل آمده در نهایت مقرر شد این آزمون در نیمه نخست مرداد ماه برگزار شود.

وی اظهار کرد: حوزه‌های محل برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، به طوری که این آزمون امسال در سطح کشور در ۳۰ حوزه برگزار خواهد شد.

این مقام مسؤول علت تعویق برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت را افزایش شیوع بیماری کرونا و برنامه‌ریزی جهت مدیریت در برگزاری آزمون به جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و مسائل پیشگیرانه عنوان کرد و گفت: این آزمون در سطح حوزه‌های مختلف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و فاصله بین صندلی‌ها به طور متناسب رعایت خواهد شد؛ داشتن ماسک و مواد ضدعفونی کننده در فضاهای امتحانی ضروری است و این موضوع و انجام پروتکل‌های بهداشتی از سوی همه حوزه‌های امتحانی الزامی است.

هاشمی نظری همچنین از تغییر برگزاری چند آزمون دیگر وزارت بهداشت خبر داد و گفت: در راستای حفظ سلامت داوطلبان و اعمال مسائل پیشگیرانه و در مسیر اجرای پروتکل‌های بهداشتی، بعد از جلسات متعدد، آزمون زبان انگلیسی MHLE و آزمون غربالگری المپیاد علمی دانشجویی به تعویق افتاد؛ زمان دقیق برگزاری این آزمون‌ها اعلام خواهد شد، اما بنا داریم آزمون زبان انگلیسی در هفته نخست مرداد ماه و همچنین آزمون غربالگری المپیاد علمی دانشجویی را اوایل نیمه دوم مرداد ماه برگزار کنیم.

وی در خصوص برگزاری آزمون دستیاری پزشکی، دندانپزشکی و آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی گفت: زمان برگزاری این آزمون‌ها تغییری نکرده است و این آزمون‌ها بر اساس آخرین تقویم آزمون‌های علوم پزشکی برگزار خواهد شد.

کد خبر 433642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.